Mercedes-AMG GT Concept е хибрид с 815 к.с., вдига сто за под 3 сек и изглежда внушително. Галерия и инфо

  • Галерия от 16 снимки. Галерия от 16 снимки.

07 Mar 2017

Ето го и него, така чаканата четириврата версия на купето Merc-AMG GT, само дето колата не е базирана на него. Вместо това за Mercedes-AMG GT Concept марката е взела платформата на E 63 AMG и я е модифицирала силно. Оттам идва и 4-литровият битурбо V8, който генерира 476 к.с. (или 571, ако е в Merc-AMG E 63 S), като немците не казват точно коя версия ползват в Mercedes-AMG GT Concept. Казват обаче, че бензиновия агрегат е комбиниран с „електрическа машина“ - така наричат ел. моторите в последно време, звучи по-интересно -, а общата мощност е 600 киловата, което означава 815 к.с. Супер.

Въпросните 815 к.с. и неизвестен въртящ момент (този на 4-литровия двигател е 850 Нм в S-ката, така че тук със сигурност ще имаме приятно над 1000) отиват към четирите колела през позната AMG performance 4MATIC+ система и ускоряват автомобила от 0-100 км/ч за под 3 секунди. За сравнение, E 63 S вдига сто за 3,4 секунди, като имате предвид, че Mercedes-AMG GT Concept не е малка кола. Гумите са 22-инчови с размер 305/50, така че може да добиете представа за мащаба. Зад големите джанти работят карбо-керамични спирачки AMG, за да е убедителното и спирането.

Дизайнът? Както виждате доста елегантен и с препратки към купето Merc-AMG GT. Марката нарича масивната предна решетка тип ‘Panamericana’ (в чест на спечелилия през 52-ра мексиканското рали Carrera Panamericana Merc 300SL), като тя и допълнителните отвори в предницата могат да се отварят и затварят, за по-добър приток на въздух или по-добра аеродинамика. Други забележителности? Фаровете и стоповете с „пионерната“ техника ‘nano active fibre technology’, това че колата няма огледала, а разчита на камери по фланговете, както и че няма... чистачки.

Сега остава само да видим по какъв начин и кога тази концепция ще влезе в серийно производство за да се опълчи на Porsche Panamera, която в момента играе в своя собствена лига. Особено с най-новата супер хибридна версия Turbo S E-Hybrid с нейните 680 к.с., 3,4 сек до сто и 315 км/ч. След като разгледате шестнадесетте кадъра на Mercedes-AMG GT Concept кликнете и на тази най-мощна Panamera.

Много практичен и интересен!