BMW: Ръчните и кутиите с двоен съединител си отиват
Вицепрезидентът по продажби и маркетинг в BMW M смята, че както механичните, така и кутиите с два съединителя живеят последното си десетилетие.Според Петер Квинт предимствата на прословутите скоростни кутии с двоен съединител са все по-малки пред класическите автоматици с хидротрансформатор.
„Въпросът по-скоро е не дали, а колко ще издържат трансмисиите DCT. В днешно време виждаме автоматични скоростни кутии с 9 и дори 10 предавки, така че в модерните трансмисии има много технологии. Кутиите с два съединителя някога имаха предимството да са по-леки и по-бързи, но днес тези ползи постепенно отстъпват пред автоматиците”, заявява Квинт. Той признава, че е съвсем вероятно следващото поколение M3/M4 изобщо да не се предлагат с ръчки.
В момента BMW предлага и от трите типа кутии в своите модели, като най-разпространен е 8-степенният автоматик, който обаче се произвежда от ZF. Припомнете си кое как, по-горе в галерията ни.