BMW: Ръчните и кутиите с двоен съединител си отиват

  • М-моделите използват кутии с два съединителя. Тук - M4 М-моделите използват кутии с два съединителя. Тук - M4
  • Класически скоростен лост на автоматична кутия. Обикновено към този лост е свързана 8-степенна машинка на ZF или Aisin Класически скоростен лост на автоматична кутия. Обикновено към този лост е свързана 8-степенна машинка на ZF или Aisin
  • 6-степенните механични кутии са все по-малко търсени от клиентите на BMW 6-степенните механични кутии са все по-малко търсени от клиентите на BMW
  • Кутията с два съединителя от някои М-модели, например M3/M4 Кутията с два съединителя от някои М-модели, например M3/M4
  • 8-степенният автоматик на ZF 8-степенният автоматик на ZF
  • 6-степенна скоростна кутия от Серия 3 преди обновяването на модела 6-степенна скоростна кутия от Серия 3 преди обновяването на модела

25 Apr 2017

Вицепрезидентът по продажби и маркетинг в BMW M смята, че както механичните, така и кутиите с два съединителя живеят последното си десетилетие.Според Петер Квинт предимствата на прословутите скоростни кутии с двоен съединител са все по-малки пред класическите автоматици с хидротрансформатор.

„Въпросът по-скоро е не дали, а колко ще издържат трансмисиите DCT. В днешно време виждаме автоматични скоростни кутии с 9 и дори 10 предавки, така че в модерните трансмисии има много технологии. Кутиите с два съединителя някога имаха предимството да са по-леки и по-бързи, но днес тези ползи постепенно отстъпват пред автоматиците”, заявява Квинт. Той признава, че е съвсем вероятно следващото поколение M3/M4 изобщо да не се предлагат с ръчки.

В момента BMW предлага и от трите типа кутии в своите модели, като най-разпространен е 8-степенният автоматик, който обаче се произвежда от ZF. Припомнете си кое как, по-горе в галерията ни.

Лукс от Китай!