10 коли, които са по-добри с автоматик

  • Porsche 911 Carrera, Carrera S: Porsche прави едни от най-добрите ръчки на света. Но 7-степенната в базовите Carrera и Carrera S е с прекалено дълги предавки, затова 7-степенният PDK е за предпочитане. Porsche 911 Carrera, Carrera S: Porsche прави едни от най-добрите ръчки на света. Но 7-степенната в базовите Carrera и Carrera S е с прекалено дълги предавки, затова 7-степенният PDK е за предпочитане.
  • BMW M2: Бихте казали, че най-малкият модел на BMW M е идеален кандидат за ръчка. По принцип е така, но 6-степенната механика на баварците е някак „гумена” и „мека”, докато 7-степенният DCT предлага истински агресивно превключване. BMW M2: Бихте казали, че най-малкият модел на BMW M е идеален кандидат за ръчка. По принцип е така, но 6-степенната механика на баварците е някак „гумена” и „мека”, докато 7-степенният DCT предлага истински агресивно превключване.
  • BMW M3 & M4: Тук проблемът не е в недостатък на ръчката, а във факта, че 7-степенната M-DCT е изумително добра в разпределението на въртящия момент BMW M3 & M4: Тук проблемът не е в недостатък на ръчката, а във факта, че 7-степенната M-DCT е изумително добра в разпределението на въртящия момент
  • BMW 3 Series: При нормалната „Тройка” важи същото. От момента, в който BMW започна да монтира изключителния 8-степенен ZF в малкия си седан, той преобърна цялостното ни разбиране за това на какво е способна една автоматична скоростна кутия. BMW 3 Series: При нормалната „Тройка” важи същото. От момента, в който BMW започна да монтира изключителния 8-степенен ZF в малкия си седан, той преобърна цялостното ни разбиране за това на какво е способна една автоматична скоростна кутия.
  • VW Golf GTI: Добре, тук може да се поспори – 40 години рецептата беше „мощност, предно и ръчка”. Работата е в това, че 6-степенната DSG с два съединителя е толкова добра, че VW я преработи дори за Bugatti Veyron. Наистина толкова добра. VW Golf GTI: Добре, тук може да се поспори – 40 години рецептата беше „мощност, предно и ръчка”. Работата е в това, че 6-степенната DSG с два съединителя е толкова добра, че VW я преработи дори за Bugatti Veyron. Наистина толкова добра.
  • Volkswagen Golf R: Мда, от момента, в който рецептата вече е „повече мощност и 4х4” механичните скорости просто нямат шанс. Компютърът решава много по-бързо от мозъка ви кога какви обороти са най-подходящи. Volkswagen Golf R: Мда, от момента, в който рецептата вече е „повече мощност и 4х4” механичните скорости просто нямат шанс. Компютърът решава много по-бързо от мозъка ви кога какви обороти са най-подходящи.
  • Ford Mustang Convertible: Mustang е типичният пример за спокойна GT кола за дълги преходи и спокойно круизване. Старият 6-степенен автоматик беше муден и глупав, но новата 10-степенна система сякаш е изобретена за безкрайните американски преходи... Ford Mustang Convertible: Mustang е типичният пример за спокойна GT кола за дълги преходи и спокойно круизване. Старият 6-степенен автоматик беше муден и глупав, но новата 10-степенна система сякаш е изобретена за безкрайните американски преходи...
  • Jaguar F-Type: Истината е, че тази кола е просто неудържима. Особено като F-Type R, малкият Jag е по-палав от Джак Ръсел. Ръчката е страхотен избор, но трябва да имате съответните умения зад волана. Автоматикът ви кара да се чувствате, сякаш ги имате Jaguar F-Type: Истината е, че тази кола е просто неудържима. Особено като F-Type R, малкият Jag е по-палав от Джак Ръсел. Ръчката е страхотен избор, но трябва да имате съответните умения зад волана. Автоматикът ви кара да се чувствате, сякаш ги имате
  • Fiat 124 Spider: Италианският MX-5 се отличава от японския си събрат по 1,4-литровия турбо мотор. Въпросната машинка е с толкова гигантска турбо дупка, че с ръчката постоянно ще сваляте... Автоматикът също не е много бърз, но е по-добър Fiat 124 Spider: Италианският MX-5 се отличава от японския си събрат по 1,4-литровия турбо мотор. Въпросната машинка е с толкова гигантска турбо дупка, че с ръчката постоянно ще сваляте... Автоматикът също не е много бърз, но е по-добър
  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: QV се утвърди като машина за унижение на M4 най-вече заради свръхбързата 8-степенна ZF (същата като в BMW 3, да), която позволява мигновеното изсипване върху асфалта на тези 510 к.с. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: QV се утвърди като машина за унижение на M4 най-вече заради свръхбързата 8-степенна ZF (същата като в BMW 3, да), която позволява мигновеното изсипване върху асфалта на тези 510 к.с.

20 Jan 2018

Изказването, че колата е много по-директна с механична, отколкото с автоматична скоростна кутия, в общи линии е вярно. Но само в общи линии. Съвременните автоматици не са тромавите машинарии отпреди години и категорично не могат да се сравнят с глупавите си роботизирани събратя. Някои от тях са толкова по-бързи, по-директни и по-умни от ръчките, че просто са по-добрия избор. Да не говорим, че трансмисиите с 8, 9 и 10 предавки дават възможност и за несравнимо по-спокойно шофиране на дълъг път с комично ниски обороти и съответно отличен разход на гориво. Събрахме десет примера за коли, които се предлагат с механични и автоматични скоростни кутии, и в които автоматикът определено е за предпочитане! И не, не се ръководихме от разхода на гориво!

Разгледайте галерията, за да видите десетте автоматични мечти!

Първородната Godzilla!