Петте най-добри планински електрически колела за сезон 2017. Галерия и пет видеа


30 Apr 2017

Когато сте извън асфалтовата мрежа, ограниченията на скоростта спират да важат. Затова може с учудване да установите, че много от колелата в този материал могат да достигнат много по-високи скорости, отколкото шосейните им лишени от батерии събратя. Това е маниакално готино, най-вече когато говорим за скорости на изкачване, несъпоставими с тези на нормално колело без електрическа помощ.

Избрахме пет от най-добрите електрически планински колела на пазара в момента, като някои от тях дори още не са се появили в магазините. С тях спокойно може да си спестите картата за лифта нагоре, въпреки че предвид цените им, едва ли водещият фактор при покупката ще бъде икономия.

Cube Stereo, Reaction & Access

Едно от всеки четири колела, които Cube продава, е електрическо. Почти всичките им модели имат електро вариант, което превръща марката в една от най-отдадените на идеята. Като се има предвид огромната им популярност в света на конвенционалните колела, това им позволява да предоставят и сравнително достъпни цени за електрическите. Stereo е моделът им с пълно окачване, all-mountain. Reaction е с твърда рамка, а Access е дамски вариант. Cube използва батерия и електромотор Bosch за всичките си модели, не само за по-високия клас. Тежките електрически елементи са максимално ниско за по-нисък център на тежестта и по-добър баланс. Цените на Reaction и Access започват от около 1800 евро за твърда рамка и скорости Shimano XT 2x11.

 

Specialized Turbo Levo

Specialized разполага с голямо разнообразие от планински електрически колела – с меки и твърди рамки, за мъже и жени, за крос кънтри и спускания. Levo с твърда рамка започва на цени от 3000 евро. Levo има и вариант с пълно окачване и ход по 140 мм отпред и отзад. По-достъпни са велосипедите от серията Turbo, базирани на твърди рамки само с предно меко окачване. Всички електрически колела на Specialized използват електромороти и батерии Levo – собствена разработка на марката. При Specialized готиното е, че батериите са вградени в рамката, което изглежда значително по-добре. Цените обаче са си „специални”.

 

Scott E-Spark, E-Genius & E-Scale

Scott разполага с една от най-богатите гами от е-колела, като са съумели да запазят отличителния Scott вид. Според слуховете компанията наскоро се е сдобила с един от водещите производители на електрически велосипеди, така че очаквайте гамата им от е-байкове да се увеличи и да добавят нови системи в следващите година-две. Междувременно може да хвърлите едно око на техния Spark с електромотор и пълно окачване, Genius (all-mountain, също пълно окачване) и по-достъпния Scale с твърда рамка. Всеки от моделите се предлага в няколко разновидности. По-евтините варианти са с батерии Brose, а по-скъпите използват Bosch. Цените стартират около 2500 евро.

 

Haibike Nduro, FatSix & FullSeven

Ако ще говорим за е-колела, то не може да пропуснем немската Haidbike, най-малкото защото са световен лидер. Вероятно причината е, че са се специализирали в производството на електрические велосипеди. При това по-голямата част от гамата им се състои от планински такива. В портфолиото ще намерите както екстремни (downhill и enduro), така и такива за планински преходи (all mountain и cross country). Dwnhill, както подсказва името му, е 200-милиметрово чудовище с техника от Bosch. Ако промоционалните им видеа не могат да ви зарибят, то е добре да знаете, че този красавец спечели цял куп награди от карачески списания, както и Red Dot за дизайн. Nduro е яко алуминиево колело със 180 мм ход отпред и отзад и е първото електрическо ендуро колело. По-достъпните модели като Haibike Cross (съответно в клак крос кънтри) започват от около 2800 евро и също използват електрически компоненти на Bosch.

 

Giant Dirt E+ & Full E+

Тук разделението по модели е просто. Giant Dirt E+ е с твърда рамка, а Full E+ е с пълно окачване. И двете колела са алуминиеви и насочени към крос кънтри карачи. Електрическата система RideControl също като при Specialized е собствена разработка на марката с въртящ момент от 80 Нм. Full E+ бяха със 130 мм ход на задния амортисьор и 140 на предния. Ще различите моделите за 2016 от тези за 2017 по това, че при новите батерията вече е интегрирана в рамката, което позволява изравняването на хода отпред и отзад – по 140 мм. Dirt E+ стартира от 2900 евро.

 

Фенове сме! A вие?