Schaeffler започва да произвежда новата си система за колела без верига
 Товарните колела стават все по-популярни. Очаква се новата система да бъде използвана основно за тях
   
                                       
                                                                                                        
                                    
                                                                                    Товарните колела стават все по-популярни. Очаква се новата система да бъде използвана основно за тях                                                                                 
   
                                       
                                                                                                        
                                    
                                                                                 
   
                                       
                                                                                                        
                                    
                                                                                 
   
                                       
                                                                                                        
                                    
                                                                                 
   
                                       
                                                                                                        
                                    
                                                                                 
   
                                       
                                                                                                
                        
Германските компании Schaeffler и Heinzmann започват да произвеждат новата си задвижваща система за е-колела. Free Drive елиминира механичната връзка между задното колело и педалите – няма верига, ремък или каквато и да е връзка.

Както при всяко е-колело, за да се движите, трябва да въртите педалите. Просто енергията от тях стига до мотора под формата на електричество. В главината на педалите е монтиран генератор, така че докато въртите, той превръща кинетичната енергия в електрическа. Тя задвижва електромотора в главината на задното колело, който от своя страна превръща електрическата енергия отново в кинетична, за да задвижи задната гума. Плюсът е, че излишната енергия се съхранява в батерията – нещо, което обикновените електрически колела не правят. Самата батерия може да се зарежда и от контакта по обичайния начин. Но колелото не върви, ако не въртите педалите, защото иначе би било скутер, а не колело.
Основното приложение вероятно ще е в товарни колела. Те стават все по-популярни в Западна Европа като лично превозно средство или за доставки, но проектирането им винаги досега се съобразяваше с необходимостта от верига. С устройството на Schaeffler това става излишно, което позволява по-нисък под и повече товарна площ.

 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    