В този 1928 Merc 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde има 760 гущерови кожи. Ще бъде продаден за 8 млн. евро

  • Галерия от 54 снимки. Галерия от 54 снимки.

04 May 2017

Всъщност прогнозната сума, за която колата ще смени собственика си е между 6,5 и 8 млн., но тъй като това ще стане в рамките на търга пред вила Ерба, крайната цифра може да се окаже и по-висока. Машината е буквално е уникална, а в доста обстойното описание на Sotheby’s пише “One of the most significant Mercedes-Benz in the world”.

Автомобилът е единственият оцелял от три произведени модификации с ниско предно стъкло, а историята му е изпълнена с любов, тъга и любопитни факти от няколко човешки съдби. Но първо за самата машина. Тя е разработена, като наследник на Model K, като шасито и двигателят (6,8-литров редови шестак с механичен компресор) са произведени през 1928-ма, след което, на 28 август, са пратени в каросеристите Carrosserie J. Saoutchik в Париж за изработката на... каросерията. Поръчката е направена от г-н Чарлз Ливайн, милионер забогатял от рециклиране на месинг след Първата световна война, а изпълнението е умопомрачително в най-положителния смисъл на думата.

Carrosserie J. Saoutchik е основана през 1906 г. от украинеца Иаков Савчик и скоро след това си извоюва репутацията на една от най-добрите в занаята. Нещо, което личи и от този Merc 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde. Таблото е изработено от екзотичното дърво ‘Purpleheart’ внесено от френските колонии в Южна Америка, а тапицерията на седалките е съшита от... гущерови кожи боядисани в червено, внос от Азия. Изключително екстравагантно изпълнение, което си спечелва определението Avant-Garde.

Семейство Ливайн било прекалено заето с бизнес делата си, в това число с новата си авиокомпания, за да приеме изпълнената им поръчка, поради което колата успява да се появи на изложението в Ню Йорк през 1929-та. Dove Gray сив екстериор и червени кожи от гущер вътре, почти скандална комбинация. Така представителството на марката в Ню Йорк се оказва със супер специален автомобил в шоурума си. Знаейки, че Фредерик Хенри Бедфорд, шефът на Standard Oil, е притежател на кола от марката, те се свързват с него, правят му добра оферта и той купува този 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde.

Именно с този Benz Бедфорд вози бъдещата си жена Мъфи Мъри. Години по-късно, след като съпругът и напуска този свят през 1952-ра година на 61-годишна възраст, Мъфи паркира автомобила в гаража за последен път и никога повече не сяда зад волана му. Колата потъва в забвение. Докато един ден през 80-те внучката на г-жа Бедфорд не я изненадва с торта с формата на така свързания със семейството Mercedes. Жестът трогва Мъфи, която отказва да разреже празничния десерт и решава да реставрира колата. Семейството се свързва се с няколко фирми и накрая избира ателие на име Gullwing Service Company.

Снимки от огледа на автомобила от началото на 80-те може да видите в края на галерията, а самата реставрация е извършена свръх педантично. Запазени са много от оригиналните компоненти на колата, на което се дължи и прогнозната и цена днес, а за тапицерията са поръчани 760 нови гущерови кожи, от същото място от което са дошли оригиналните.

През 2006-та семейство Бедфорд решават да продадат автомобила на едва 32 000 мили, което е и едва втората продажба на Benz-a в неговата история. Две години по-късно машината е придобита от известен тексаски колекционер, а сега, на 27 май, отново ще смени притежателя си срещу доста стабилна сума пари. За около четири пъти по-малка сума (около 2 млн. евро) пък ще бъде продадено това 1993 Porsche 911 RSR 3.8, чийто интериор също е червен и леко скандален (и много як). Колата е на 10 километра и също ще смени собственика си пред вила Ерба. Кликнете на нея за материала.

Лукс от Китай!