Това е Sin R1 550, карбонова русенска кола със 7-литров V8 с 550 коня и ръчни скорости. Галерия и видео


13 Jun 2017

Някой от вас са запознати с историята на тази млада марка, а други не, защото за Sin R1 се говори от няколко години. Но обаче не бяхме писали за тази екзотика, затова решихме, че появата на промо видеото е добър повод да кажем няколко думи и да покажем галерия на колата.

Какво е Sin? Марка създадена от русенеца Росен Даскалов, инженер, пилот, мечтател и най-вече бизнесмен, стартирал този амбициозен проект през 2012 година. Проект, плод на неговата мечта да направи собствен суперавтомобил. Познат сценарии, който обаче далеч не е лесен за изпълнение, особено у нас. Затова основите на фирмата се полагат във Великобритания, макар че голяма част от инженерните и конструкторски работи се случват в Русе. А преди две години Sin Cars е преместена в Германия, Мюнхен, където е седалището на фирмата, но такова има и в Русе.

Разбира се, както сме свикнали у нас, колите на Росен поляризират, но истината е, че трябва да им се радваме по няколко причини. Първо е самата идея и това, че той успява да превърне детската си мечта в реалност (респект, много от нас могат да завидят за това), второ колите изглеждат доста прилично, трето – марката създава добър имидж на страната ни по света и четвърто, вижте снимката на кокпита: метален скоростен лост с метална топка, свързан за 6-степенна механична кутия и движещ се в т.н. “gated” плочка, онова метално нещо в конзолата с каналите. “Gated shifter”-ът е супер застрашен ако не и почти напълно изчезнал вид в наши дни.

Та, има за какво да харесваме тези коли. Окей, изработката може и да не е хипер педантична, като при колите на г-н Хорацио (в галерията ще видите и готина снимка на Sin R1 нареден зад Huayra), но подобни сравнения не бива въобще да се правят – когато Русе заприлича на Модена, тогава можем да направим такива паралели. Още повече, че Pagani-тата струват по няколко милиона, а колите на Sin Cars започват от 180 хил. евро.

Другото яко нещо е, че Sin R1, първият шосеен модел на марката, може да се поръча и с голям атмосферен мотор – също изчезващ вид в наши дни. Компанията предлага избор от три GM V8: Chevy LS3, LS7 и LS9, като жълтият автомобил от галерията е в модификацията 550, в която работи 7-литровата атмосферка. Мощността му е именно 550 к.с., въртящият момент е 650 Нм, които са достатъчни за ускорение от 0-100 за около 3,6 секунди. Опционално колата може да се снабди и със секвенциална скоростна кутия, защото това е и идеята на Росен – Sin да бъде пистова машина, която става за каране и в града.

Окачването? Състезателен тип „пушрод“ с амортисьори от не кой да е, а от Öhlins. За удобство може да се поръча и система за повдигане на предницата са преодоляване на лежащи полицаи, така че е мислено и за това. Настройващ се в 10 степени контрол на сцеплението, лаунч контрол, AP Racing спирачна система и диф с ограничено приплъзване, всичко е налице за един добър уикенд на пистата.

Най-хардкор клиентите могат да изберат 6,2-литровия компресорен LS9, който генерира 650 к.с. и 820 Нм, същият мотор задвижващ Chevy Corvette C06 ZR1. С него Sin R1 вдига сто за малко над 3 секунди, а максималната скорост е „над 300 км/ч“.

Текст: Иван Монев; фотография: Ивелин Солаков, automotive.sincars.co.uk

Сбогом V10!