Aston Martin Valkyrie прилича на летяща чиния. Емблемата му е с 99,4% по-лека от нормалната, ще разполага с 1000 коня


12 Jul 2017

В сравнение с Aston Martin Valkyrie, Vulcan изглежда, като Ford Focus. Формите и конструкцията на колата са толкова радикални, че визията е по-близка с тази на летяща чиния, но за разлика от чуждоземните летателни апарати, Valkyrie не е проектирана от извънземно. Или поне няма доказателства геният Ейдриън Нюй да е такъв, макар че ако съдим по творенията му далеч не е изключено.

Та, проектът Aston Martin Valkyrie или AM-RB 001 е почти е преминал фазата „Виждал съм, но няма“ и навлиза в прототипна такава, макар че двигателят още не е готов. Това, което виждате на снимките е 95% от заводската визия на бъдещия хипер Aston – промени се очакват само по около 5% от конструкцията, защото Нюй все още не е приключил в търсенето на ооооще малко сила на аеродинамично притискане.

Именно аеродинамиката е определила дизайна на Valkyrie, a най-сложна за проектиране е била централната секция, казва Нюй пред TopGear. Излишно е да казваме, че основният материал е въглероден композит „извит“ в доста сложни форми. Степента на педантичност също е впечатляваща – стандартната крилата емблема например била сметната за прекалено тежка. Porsche също от време навреме демонстрират такива отклонения, които задоволяват с лепенка вместо метална значка, но от Aston са решили, че не достатъчно представително. Вместо това са намерили начин да изрежат с лазер и да ецнат химически логото, при което са получили емблема дебела 70 микрона (около две-трети на човешки косъм) и тежаща 99,4% по-малко от нормалната. Собствениците явно ще трябва да влизат с чисто обувки, за да не обезсмислят труда на хората с белите престилки...

Колко тежи колата? Все още няма обявени данни, първо защото не е съвсем завършена и второ, защото липсва един леееееко важен компонент – двигателят. Нюй се цели в маса от около 1000 кг и съотношение с мощността 1:1, така че задвижването се очаква да бъде „над 1000 к.с.“, като се знае, че то ще бъде само на задните колела и хибридно. Обсъждани са варианти за битурбо V6 и за атмосферен V12, като инженерите са се спрели на доста интересния втори вариант. Гамата на Aston обаче не разполага с агрегат на чиято база да може да се изпълни мега мотора, а явно AMG партньорът на британците не е склонен да даде от V12-ките си, които прави за Pagani. Решението? Изцяло нов V12 разработен от Cosworth.

Cosworth V12-ката ще бъде комбинирана с електромотор, който освен помощта за подминаване на комбинираната мощност от над 1000 коня, ще задвижва колата и назад. Това ще спести няколко зъбчатки от скоростната кутия на Ricardo, която ще е с един съединител поради същите съображения за спестяване на маса. Що се отнася до литиево-йонната батерия, тя ще седи под резервоара и няма да е особено голяма.

Интериорът? Супер семпъл и функционален. Седалките не са точно седалки, а по-скоро... оформления в самия карбонов кокпит – шофьорът ще се настанява удобно настройвайки позицията на волана и педалите, като при Ford GT. Воланът също така се и демонтира, което било освен за удобство, и „допълнителна функция против кражба“. Почти всички бутони са концентрирани във въпросното кормило, а на него има и дисплей, един от общо четирите във Valkirye. Основният е ясен, докато последните два играят ролята на огледала за обратно виждане и са свързани с камери отвън.

Цена? Все още няма нищо по темата, но имайки предвид как изглежда автомобила, сумата ще бъде космическа. Шегата настрана, Valkyrie ще се конкурира с Mercedes-AMG Project One, който ще струва близо 2,3 милиона евро, така че очакваме подобна цена, ако не и повече. Разгледайте обилната галерия, след което клинете на този тийзър на Merc-AMG Project One.

Текст и илюстрация: Иван Монев

Супер симатяга!