Мощната 750 коня SCG003 влиза в серийно производство. Ще направят 325 коли, всяка за 2 млн. долара

  • Галерия от 12 снимки. Галерия от 12 снимки.

20 Jul 2017

Спомняте ли си кой е Джеймс Гликенхаус? Американският филмов режисьор и предприемач (супер богаташ), който преди години даде около четири милиона долара на Pininfarina да му направят едно единствено Ferrari P4/5. Това се случи през 2006-та, а оттогава насам изтече много вода – Гликенхаус основа собствена автомобилна компания и през годините показа няколко брутални и изпипани работи, по-близки до пистата, отколкото до шосето.

Сега обаче Scuderia Cameron Glickenhaus (оттам идват и инициалите SCG) вече е сертифицирана от американската National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), като „производител на автомобили с нисък тираж“, което означава, че г-н Гликенхаус може да започне със сглобяването на летящата чиния SCG003.

Хипер колата ще излезе в три версии ‘Stradale’, ‘Competizione Stradale’ и ‘Competizione’, всяка струваща по два милиона долара. Първата е чисто шосейна, втората също, но по-оглозгана, докато Competizione-то, както може да се сетите от името, ще бъде легално само за състезаване на писта.

Конструкцията на Scuderia Cameron Glickenhaus 003 е съставена от карбоново шаси, окачването е пушрод, скоростната кутия е 7-степенна, а моторът – 4,4-литров битурбо V8 генериращ „над“ 750 к.с. и 800 Нм. От компанията обещават, че шосейната ‘Stradale’ ще ускорява от 0-100 км/ч за около 3 секунди и ще развива 350 км/ч.

Конструкцията на Scuderia Cameron Glickenhaus 003 е съставена от карбоново шаси, окачването е пушрод, скоростната кутия е 7-степенна, а моторът – 4,4-литров битурбо V8 генериращ „над“ 750 к.с. и 800 Нм. От компанията обещават, че шосейната ‘Stradale’ ще ускорява от 0-100 км/ч за около 3 секунди и ще развива 350 км/ч.

Скоро ще разпродадем производствения си капацитет,“ казват от SCG. За догодина е планирано да бъдат направени между четири и шест коли, а за 2019 се очаква производството да нарасне на между осем и десет. Супер, колата изглежда яко, а и имаме доверие на г-н Гликенхаус. Въпросът обаче е бихте ли предпочели SCG пред Koenigsegg например?

 

Лукс от Китай!