Mercedes в DTM през годините. Галерия на колите

  • 1988. Merc влиза в Deutsche Tourenwagen Meisterschaft със 190Е и мощния партньор AMG. Сезонът завършва с шест победи за звездната марка. 1988. Merc влиза в Deutsche Tourenwagen Meisterschaft със 190Е и мощния партньор AMG. Сезонът завършва с шест победи за звездната марка.
  • 1989. Четири победи за Merc, a Курт Тим завършва на 4-о място в класирането при пилотите. 1989. Четири победи за Merc, a Курт Тим завършва на 4-о място в класирането при пилотите.
  • 1990. Mercedes записват пет победи, а Курт Тим се изкачва с място нагоре спрямо предходната година – завършва на 3-о място. 1990. Mercedes записват пет победи, а Курт Тим се изкачва с място нагоре спрямо предходната година – завършва на 3-о място.
  • 1991. Клаус Лудвиг завършва втори в класирането при пилотите. Култовият Merc 190E Evo II обаче доминира през сезона и отнася пет победи в отделните надпревари. 1991. Клаус Лудвиг завършва втори в класирането при пилотите. Култовият Merc 190E Evo II обаче доминира през сезона и отнася пет победи в отделните надпревари.
  • 1992. Лудвиг мачка с Evo II-ката: отборът на AMG печели шампионата с 16 първи места през сезона.1993 През септември Merc записва своята 50-а победа в DTM със 190Е. За сезона са общо осем, а Роланд Аш завършва на второ място. 1992. Лудвиг мачка с Evo II-ката: отборът на AMG печели шампионата с 16 първи места през сезона.1993 През септември Merc записва своята 50-а победа в DTM със 190Е. За сезона са общо осем, а Роланд Аш завършва на второ място.
  • 1993. През септември Merc записва своята 50-а победа в DTM със 190Е. За сезона са общо осем, а Роланд Аш завършва на второ място. 1993. През септември Merc записва своята 50-а победа в DTM със 190Е. За сезона са общо осем, а Роланд Аш завършва на второ място.
  • 1994. Дебют за новия Merc C-Class: Клаус Лудвиг извоюва победата за AMG. Mercedes печели 11 от общо 24 надпревари. 1994. Дебют за новия Merc C-Class: Клаус Лудвиг извоюва победата за AMG. Mercedes печели 11 от общо 24 надпревари.
  • 1995. Сезонът на Бернд Щнайдер, който печели DTM и ITC (Международния шампионат за туристически автомобили). Записва девет победи в първия и осем във втория. 1995. Сезонът на Бернд Щнайдер, който печели DTM и ITC (Международния шампионат за туристически автомобили). Записва девет победи в първия и осем във втория.
  • 1996. Пилотите на Mercedes печелят седем състезания през годината, а Бернд завършва втори в ITC. 1996. Пилотите на Mercedes печелят седем състезания през годината, а Бернд завършва втори в ITC.
  • 2000. Рестарт на шампионата. Бернд Шнайдер явно не е загубил форма: печели шест състезания, а Клаус Лудвиг завършва на трето място. Пилотите на Mercedes записват осем победи от 16 състезания, в това число шест двойни. 2000. Рестарт на шампионата. Бернд Шнайдер явно не е загубил форма: печели шест състезания, а Клаус Лудвиг завършва на трето място. Пилотите на Mercedes записват осем победи от 16 състезания, в това число шест двойни.
  • 2001. Печели познато лице – Бернд Шнайдер. Освен, че печели, немецът става и първия пилот в историята на DTM защитил титлата си от предходната година. Колата е CLK. 2001. Печели познато лице – Бернд Шнайдер. Освен, че печели, немецът става и първия пилот в историята на DTM защитил титлата си от предходната година. Колата е CLK.
  • 2002. Изключително оспорван сезон за Merc и Audi. В края всеки има по четири победи, но титлата осигурява Лоран Айело, печелейки четири състезаня с Abt-Audi TT. Бернд посреща края на годината на втора позиция, а Жан Алези записва първа победа за Merc след 2002. Изключително оспорван сезон за Merc и Audi. В края всеки има по четири победи, но титлата осигурява Лоран Айело, печелейки четири състезаня с Abt-Audi TT. Бернд посреща края на годината на втора позиция, а Жан Алези записва първа победа за Merc след
  • 2003. Девет победи от десет състезания за Merc през сезона. Четири за Кристиан Алберс и по две за Бернд и Жан Алези. Една от надпреварите печели Марсел Феслер. Шнайдер обаче успява да запише точки във всеки един от стартовете, с което си гарантира петата 2003. Девет победи от десет състезания за Merc през сезона. Четири за Кристиан Алберс и по две за Бернд и Жан Алези. Една от надпреварите печели Марсел Феслер. Шнайдер обаче успява да запише точки във всеки един от стартовете, с което си гарантира петата
  • 2004. Силен сезон за Гари Пафет, който печели три победи, както и приветстващото състезание в Шанхай. Годината завършва на второ място зад Матиас Екстрьом с Audi, а Кристиян Алберс и Бернд Шнайдер печелят по едно състезание, завършвайки на трето и шесто м 2004. Силен сезон за Гари Пафет, който печели три победи, както и приветстващото състезание в Шанхай. Годината завършва на второ място зад Матиас Екстрьом с Audi, а Кристиян Алберс и Бернд Шнайдер печелят по едно състезание, завършвайки на трето и шесто м
  • 2005. Още една добра година за британеца Пафет. Печели пет от единадесет гонки и шампионата при пилотите. Жан Алези, Мика Хакинен и Бернд Шнайдер взимат още три победи за Mercedes, като Мика печели третото си DTM състезание след тригодишна почивка. Титлат 2005. Още една добра година за британеца Пафет. Печели пет от единадесет гонки и шампионата при пилотите. Жан Алези, Мика Хакинен и Бернд Шнайдер взимат още три победи за Mercedes, като Мика печели третото си DTM състезание след тригодишна почивка. Титлат
  • 2006. Бернд Шнайдер е героя на сезона. Две победи и четири втори места се оказват достатъчни за още една победа в DTM. Той се оказва и единствения пилот печелил точки във всеки един старт. Бруно Спенглeр печели четири надпревари и завършва на второ място 2006. Бернд Шнайдер е героя на сезона. Две победи и четири втори места се оказват достатъчни за още една победа в DTM. Той се оказва и единствения пилот печелил точки във всеки един старт. Бруно Спенглeр печели четири надпревари и завършва на второ място
  • 2007. Дебют за новата C-Class AMG, пилотите на Mercedes печелят седем от десетте състезания. Бруно Спенглeр затваря сезона на второ място за втора година подред, а Мика Хакинен обявява края на състезателната си кариера. За три години в DTM, той участва в 2007. Дебют за новата C-Class AMG, пилотите на Mercedes печелят седем от десетте състезания. Бруно Спенглeр затваря сезона на второ място за втора година подред, а Мика Хакинен обявява края на състезателната си кариера. За три години в DTM, той участва в
  • 2008. Mercedes привлича Пол ди Реста и Джейми Грийн, който записват по една победа. Третата постига Бернд, а ди Реста завършва сезона на второ място. В същия сезон DTM и Merc приветстват Ралф Шумахер, след 11 години във Formula 1, а в края на състезателни 2008. Mercedes привлича Пол ди Реста и Джейми Грийн, който записват по една победа. Третата постига Бернд, а ди Реста завършва сезона на второ място. В същия сезон DTM и Merc приветстват Ралф Шумахер, след 11 години във Formula 1, а в края на състезателни
  • 2009. Меко казано силна година за Mercedes: F1 титла с Браун и победа в DTM. Гари Пафет записва четири от общо шестте победи за марката, а ди Реста и Джейми Гриин, който карат с колата от миналата година, си поделят по едно първо място. 2009. Меко казано силна година за Mercedes: F1 титла с Браун и победа в DTM. Гари Пафет записва четири от общо шестте победи за марката, а ди Реста и Джейми Гриин, който карат с колата от миналата година, си поделят по едно първо място.
  • 2010. Сезонът на Пол ди Реста. Британецът печели три победи и шампионата при пилотите, а съотборниците му Гари Пафет и Бруно Спенглер запълват почетната стълбичка. Тотална доминация за Merc – девет победи от единадесет старта. 2010. Сезонът на Пол ди Реста. Британецът печели три победи и шампионата при пилотите, а съотборниците му Гари Пафет и Бруно Спенглер запълват почетната стълбичка. Тотална доминация за Merc – девет победи от единадесет старта.
  • 2011. Годината в която C-Class е обявена за най-успешния автомобил в историята на DTM. Пилотите на бързия Merc печелят три победи и четири пол позишъна, като накрая на сезона на „Хокенхайм“ Джейми Грийн записва 85-ата си победа от 159 състезания.  2011. Годината в която C-Class е обявена за най-успешния автомобил в историята на DTM. Пилотите на бързия Merc печелят три победи и четири пол позишъна, като накрая на сезона на „Хокенхайм“ Джейми Грийн записва 85-ата си победа от 159 състезания.
  • 2012. Започва добре за Пафет и Грийн, който завършват на първо и второ място в първия старт. Гари Пафет побеждава и в домашното си състезание на „Брандс хеч“, а Джейми Грийн записва четвъртата си победа в „Норисринг“. 2012. Започва добре за Пафет и Грийн, който завършват на първо и второ място в първия старт. Гари Пафет побеждава и в домашното си състезание на „Брандс хеч“, а Джейми Грийн записва четвъртата си победа в „Норисринг“.
  • 2013. Не особено силен сезон за Mercedes, но пък канадецът Робърт Уикънс печели първата си победа в DTM, при лоши атмосферни условия на пистата. Merc C-Class пък се научава да вдига предни гуми, както се вижда на снимката. 2013. Не особено силен сезон за Mercedes, но пък канадецът Робърт Уикънс печели първата си победа в DTM, при лоши атмосферни условия на пистата. Merc C-Class пък се научава да вдига предни гуми, както се вижда на снимката.
  • 2014. По една победа за Кристиан Витори, Робърт Уикенс и Паскал Вехрейн, като за последния това е и първата в DTM. Паскал прави супер седмица с триумф на „Лаузицринг“ (по това време тества и за F1 отбора на Mercedes), с което става и най-младият състезате 2014. По една победа за Кристиан Витори, Робърт Уикенс и Паскал Вехрейн, като за последния това е и първата в DTM. Паскал прави супер седмица с триумф на „Лаузицринг“ (по това време тества и за F1 отбора на Mercedes), с което става и най-младият състезате
  • 2015 Паскал Вехрейн е човекът в сезон 2015, печелейки го на финала на „Хокенхайм“. С титлата си той става петия пилот записал конструкторска победа за Merc след Клаус Лудвиг (1992, 1994), Бернд Шнайдер (1995, 2000, 2001, 2003, 2006), Гари Пафет (2005) и П 2015 Паскал Вехрейн е човекът в сезон 2015, печелейки го на финала на „Хокенхайм“. С титлата си той става петия пилот записал конструкторска победа за Merc след Клаус Лудвиг (1992, 1994), Бернд Шнайдер (1995, 2000, 2001, 2003, 2006), Гари Пафет (2005) и П
  • 2016. Нов сезон, нова кола, която изглежда доста злобно. Под капака работи не по-малко лют 4-литров атмосферен V8, който работи и до днес. Това е и последната кола на Mercedes за DTM, лебедовата песен на марката за шампионата... 2016. Нов сезон, нова кола, която изглежда доста злобно. Под капака работи не по-малко лют 4-литров атмосферен V8, който работи и до днес. Това е и последната кола на Mercedes за DTM, лебедовата песен на марката за шампионата...

28 Jul 2017

Вчера писахме, че Mercedes се оттегля от DTM за да насочи усилията си (разбирайте парите) към Formula E, а много е вероятно Audi и BMW скоро също да дръпнат шалтера на DMT програмите си. Audi вече го направи за Льо Ман и WEC шампионата (заради Formula E), а от вчера се носят слухове, че Porsche ще направят същото. Накъде отива моторния спорт? Отива към... тишината на електричеството. Жалко.

По този повод TopGear UK публикуваха носталгична галерия с колите на Merc през годините в DTM, която ни напомня колко готин всъщност бе този шампионат. „Звездата“ влиза в предшестващите серии Deutsche Tourenwagen Meisterschaft през 1988, като през 92-ра печели с Клаус Лудвиг зад волана на култовия Merc 190Е. През 94-та същият пилот печели отново, а през 95-та триумфира Бернд Шнайдер, малко преди DTM да прекрати съществуването си през 1996-та.

Двехилядната година обаче е годината на възраждане на сериите. Тя завършва с титла за Merc осигурена от Бернд Шнайдер, който я повтаря през следващите три до 2003-та включително. През 2005-та Гари Пафет бетонира конструкторската титла на Merc с C-Class, Бернд отново го прави на следващата, след което марката триумфира още три пъти в пеиода 2008-2010.

Казано отново, 2010-та ще си остане последната година, в която Mercedes печели DTM, защото никога повече няма да видим звездата на кола от този шампионат. Или поне не в близко бъдеще. Което е леко тъжен повод да публикуваме ретроспекцията на TG с малко текстове. Приятно цъкане на галерията.

Много по-добра от предишната?