Едно единствено в света: 1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti
Между 1968-ма и 1973-та Ferrari произвеждат малко над 1200 броя от ‘Daytona’, като едва пет от тях са с алуминиеви купета, състезателни изпълнения предназначени да се борят в едноименната 24-часова надпревара. А само един автомобил от модела е направен по същата рецепта, но за шосейна употреба. Един, този с номер на шасито 12 653, с ‘Alloy’ каросерия изработена от Scaglietti с №34 и боядисан в Rosso Chiaro с Nero кожен интериор.
Това 1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti е доставено в дилърство в Болония през юни същата година, като три месеца по-късно е купено от г-н Лучано Конти, издател на списанието Autosprint. През септември 70-та компанията на Конти продава колата на Гуидо Маран от Верона, а месец по-късно тя отново сменя собственика си, попадайки под опеката на Карло Феруци от Равена. Той е и последният италиански притежател на едната единствена бройка, след което ‘Alloy’ е изнесена в Япония, където отново сменя няколко собственика. Последният я държи в гаража си близо 40 години, за да види отново бял свят преди търга на RM Sotheby’s в Маранело, посветен само и единствено на Ferrari.
Оказва се, че въпреки многото си талони, автомобилът е в почти оригинално състояние. Километрите са едва 36 390, а наскоро колата е била оценена от специалист. Всички номера на шасито и каросерията отговарят на заводската документация, което – заедно с факта, че екземплярът е един единствен -, се е отразило и на прогнозните стойности. Търгът е на 9-ти септември, а цената е межди 1,4 и 1,7 милиона евро. Струват ви се много, а колата стара? Тогава кликнете на това Ferrari Portofino, най-новият модел на италианците, наследяващ California T.