Brabus Rocket 900 е най-бързият и мощен кабриолет на планетата - вдига 350 км/ч. С какво превъзхожда Merc-AMG S 65 обаче?


10 Sep 2017

Решихме да направим кратка съпоставка на двата свръх кабриолета по две причини. Първо, Brabus Rocket е най-новата кола на тунера от Ботроп и второ – Mercedes-AMG съвсем наскоро обновиха топ версията S-Class Cabriolet (Brabus-ът е базиран на S 65, но преди фейслифта, което обаче не е от значение). Окей, ще добавим и трето – защото Brabus казват, че техният Rocket 900 е най-бързият и мощен открит автомобил на планетата. Смело твърдение, а ето ги и цифрите.

Мощност. Обновеният Mercedes-AMG S 65 Convertible вече генерира с 27 коня повече отпреди – 630 к.с., докато Brabus са изкарали допълнителни 270 к.с. от този мотор (двигателят е послужил за база, иначе промените не са малко).

Въртящ момент. Тук разликата е още по-фрапираща: S 65 генерира 1000 Нм, докато Rocket 900 стоварва цели 1500 Нм на задните колела. Това е въртящ момент, колкото при Bugatti Veyron. Тук обаче е добре да кажем, че „базовият“ AMG мотор може и повече, но в Афалтербах са го ограничили на 1000, за да е по-… нормален и щадящ скоростите.

Работен обем. Отдавна знаем, че при Mercedes и AMG цифрите на капака нямат особена връзка с обема на моторите. Заедно с фейслифта на S 65 например излезе и обновеният S 63, който преди беше с… 5,5-итров двигател, а сега е с… 4.0 V8. Но към двата героя предмети на материала: S 65 AMG притежава 6-литров битурбо V12, докато Brabus са разпробили същия до 6,3. Като добавим и нова електроника, турбини, изпускателна система и раазбираме откъде идва скокът в мощността и въртящия момент.

Ускорение. Тук също има любопитни факти. По каталожни данни S 65 AMG вдига 100 км/ч от 0 за 4,1 секунди, което е по-бавно от вече споменатия обновен S 63 AMG Cabriolet – 3,5 секунди. Brabus Rocket 900, който е с 288 к.с. по-мощен от 63-ката и с 270 от 65, вдига сто за 3,9 секунди. Причините за пъргавината на S 63 са две: първата е масата, колата е с около 100 кг по-лека от S 65 и с малко повече от Brabus, а втората е двойното задвижване – S-ките с битурбо V12 мотор идват само със задно, докато 4-литровия битурбо V8 се сглобява с 4МATIC, което дава по-добро сцепление. Или с AMG Performance 4MATIC+, ако питате Mercedes.

Максимална скорост. Твърдението „Най-бързият кабриолет в света“ трябва да дойде с подобаващи данни и го прави. Oфициалната максимална скорост на Brabus Rocket 900 е „над 350 км/ч“. Любопитно ни е колко точно над. Merc-AMG S 65 серийно е ограничен на 250 км/ч, но ако се поръча с AMG Driver’s пакета се развързва до 300 км/ч.

Разход на гориво. Тази последна точка е абсолютно безсмислена за хората, които могат да си позволят тези две коли, но все пак е любопитно да сравним поне официалните данни. AMG посочват комбиниран разход от 12 л/100 км за S 65 Convertible, докато Brabus казват 13,9. Почти два литра отгоре ни се струва нормално за 0,3-литровото превъзходство в работния обем и 270-те коня и 500-те Нм.

Разгледайте галерията на Brabus Rocket 900, където ще видите и снимки на обновеният Mercedes-AMG S 65 Convertible. Ако кликнете на тази снимка долу, ще попаднете на материала ни за фейслифт акцията за моделите, която включва и Coupe версиите им, а там ще намерите и видео. Приятно гледане.

 

Най-технологичният модел на марката?