Koenigsegg Agera RS победи Bug Chiron в дисциплината 0-400-0. Шведската кола го направи за 36,44 сек. Видео


05 Oct 2017

Факт, видеото е от преди час и все още има смешно малко гледания, но бъдете убедени, че те ще нараснат с устрема на верижна реакция в ядрена бомба. Шведската фурия Koenigsegg Agera RS победи могъщото Bugatti Chiron, в не особено популярната дисциплина за ускорение до 400 км/ч и обратно спиране до нулата.

Кога се случи това? Случило се е на 1 октомври, като от Koenigsegg първоначално са били насрочили опити за 30 септември и 2 октомври в Германия, на пистата в Папенбург. Лошото време обаче принудило шведите да се огледат за друго място и дата. Намерили го във Вандел, Дания – участък дълъг 2,8 км, който… не бил особено гладък. „Бяхме наясно, че реално ще се доближим до изпълване на физическите размери на тестовия участък,“ казват от Koenigsegg. Нещо, което не е особено успокояващо, при положение че изминаваш по 111 метра всяка секунда.

Резултатите. Изумителни, както се оказва. Koenigsegg Agera RS (колата между другото била на клиент от САЩ, който с удоволствие я дал за опита) успява да ускори от място до 400 км/ч и отново да застане в покой, за точно 36,44 секунди. За сравнение Bug Chiron записа 41,96 секунди.

Супер, ами отделните дисциплини? Отново рекордни резултати. Agera RS успява да ускори от 0-400 за 26,88 сек и 1958 метра, докато по-бавния (как звучи само) Chiron прави същото за 32,6 секунди и 2,6 км. Що се отнася до спирането, „шведът“ записа 400-0 за 9,56 секунди и спря след 483 метра, докато немската кола го направи за 9,3 секудни и 491 метра. Изумителни стойности.

Задвижването. Koenigsegg Agera RS се задвижва от 5-литров битурбо V8 с 1360 к.с. и 1370 Нм, предаването е задно, а колата тежи 1395 кг. Bugatti Chron от своя страна разчита на 8-литров W16 мотор с четири турбини, който генерира 1500 к.с. и 1600 Нм, предаването е двойно, а колата тежи два тона. Въпросът е колко тези резултати биха повлияли върху избора ви на една от двете коли?

Сбогом V10!