Новото Audi A7 изглежда доста… ново. Стоповете са свързани, а quattro-то предава тяга на задната ос само при необходимост


20 Oct 2017

Все още не можем да се разберем със себе си дали новите стопове ни харесват. При новото A8 те също са свързани и не ни допадат особено, седят някак безлично, но тук нещата като че ли са доста по-характерни. И ни се струва, че новото Audi A7 ще е от онези коли, които на живо изглеждат още по-въздействащо от изображенията на компютъра и телефона.

Новата кола е базирана на A8 и Q7, а ел. система вече е 48-волтова, за да може да отговори на все по-големите нужди на системите навлизащи в луксозните коли. И не само - благодарение на нея и литиево-йонна батерия, двигателят може да се изключва при движение на по инерция, което разбира се пести гориво. Ново е и кормилното управление: вие завъртате волана, след което компютър решава колко точно трябва да завърти предните гуми. Хмм. В резултат диаметърът на завиване е намалял с 1,1 метра, а смените на лентата на движение с висока скорост, са станали по-… контролирани.

Интериорът? Изчистен и с няколко дисплея, каквато е тенденцията напоследък. В централната конзола са вградени два, един с диаметър 10,1 инча и още един 8,6-инчов за управление на климатика и други базови функции на автомобила. Скоростта и оборотите пък шофьорът гледа на 12,3-инчовия ‘Virtual Cockpit’ дисплей, който Audi показа за пръв път в актуалното TT.

Задвижването и цените. Колата излиза на пазара във версия 3.0 V6 TFSI с 340 к.с. и 500 Нм, която ускорява от 0-100 за 5,3 секунди и е ограничена на 250 км/ч. Трансмисията е 7-степенна S tronic, a новата quattro система използва „ефективна ултра технология, която задвижва задните колела, когато е необходимо“. Въпросната версия е означена, като Audi A7 55 TFSI - новите странни означения на Audi, с които тепърва ще трябва да свикваме –, а цената започва от 67 800 евро. По-късно ще се появят и 4-цилиндрови нафтови и бензинови версии, които ще бъдат по-достъпни.

Най-технологичният модел на марката?