Официално: Ferrari FXX-K Evo е тук. По-бързо от LaF и FXX K

  • Галерия с 10 снимки на новото най-бързо Ferrari Галерия с 10 снимки на новото най-бързо Ferrari

30 Oct 2017

Първо се появи LaFerrari и то беше адски добра кола. После дойде базираното на него FXX K, което беше лудо. Сега, тъкмо когато мислехме, че няма как да има по-бърза кола с черно конче, бе представено FXX K Evo.

Ако мислите, че няма какво повече да бъде подобрено в тези коли, то бъркате жестоко. Ferrari намери една единствена посока за развитие – увеличаването на притискането.

FXX K Evo може да се похвали с 23% повече притискане от FXX K, което означава 75% по-добра стойност от LaFerrari. Трудно е за човешкия мозък дори да си представи какво означава това. При 200 км/ч колата увеличава теглото си с 640 кг, а при „скорост в червената зона” това аеродинамично залепяне за асфалта достига 830 кг. Само си представете какъв звук ще произвежда хипер хибрида при тези стойности.

Както при всяко уважаващо себе си Evo, дяволът е в детайлите. Задното крило е с двоен профил, създаден, за да работи успоредно с подвижния спойлер. Добавени са му странични перки (и една централна). Тези малки перки изчистват въздушния поток към задния спойлер, особено горещия въздух, който идва от отворите за радиаторите. Създава се и вортекс ефект, въпреки че говорим за горната, а не за долната част на колата.

Арките на задните гуми също са по-големи, за да отвеждат по-ефективно въздушната струя, създавана при въртенето им. А такава определено има, като се вземе предвид, че задните колела се задвижват от хибридни 1050 к.с.

Новата задница означава и нова предница. Отворите за охлаждане са разширени, добавена е нова аеродинамика на пода, която още по-ефективно създава ефект на вентури под колата.

Окачването е преработено за по-добро притискане. Интериорът се е сдобил с по-голям 6,5-инчов екран с данни от телеметрията. Двигателят е същият V12, подпомаган от електромотор, като системната мощност от 1050 к.с. е запазена.

Ferrari ще продава колата в силно ограничена серия (засега не споменава числа), като пакетът ще е наличен и за ъпгрейд на вече продадените FXX K. Естествено, колата е предназначена изцяло за писта, и тук няма промяна.

Управлението на Ferrari FXX K не опира единствено до безцелното увеличаване на мощността. Всяка промяна се базира на точна и ясна наука. Звучи като добро капиталовложение...

Много практичен и интересен!