Това е BMW E30 с 5,8-литров битурбо V8. Скоростите са от Supra, a задните гуми са 275-ици
Точно задните гуми са основната причина амортисьорите да отидат… в багажника. Пушрод система, която е проектирана и изработена от собственика на това уникално BMW E30 – британецът Рос Брадли. Рос купува колата, като скромно, сребристо 320i, след което се започва. Скоро колата е с турбо и около 450 коня, но Рос решава, че му трябват още цилиндри.
Вместо да заложи на класическия избор BMW V8, той купува 1977 Chevy ‘small block’ – 350 кубични инча, което е точно 5,74 литра. Които той „разпилва“ до 5,82 литра, слага ковани части, глави Edelbrock и две турбини Holset HX35. Скоростната кутия пък е 5-тепенната механична R154 от Toyota Supra MkIII, а задният диф е с произход E28 М5. Що се отнася до спирачната сила, човекът монтира 330-милиметрови дискове в четирите края, отрпред с 6-бутални апарати Wiwood, а отзад с 4-бутални на същата марка.
Сериозни спирачки, които се оказва, че влизат в поръчаните от Полша 17x9 и 17x10 Hartge OZ Racing (много яки джанти). Гумите са брутални: 215-ки отпред и 275-ки отзад, които (и не само те) налагат прибирането на амортисьорите в багажника и връзването им за пушрод система. Там някъде отдолу Рос прибира състезателния резервоар и двете бензинови помпи Bosch 044. Британецът си прави сам дори карбоновите калници, предна броня и капак, който се маха с цел по-добро охлаждане.
Салонът? Решен в червена кожа, червена и черна алкантара, като предните Recaro седалки са от тотализиран Focus RS, а задната е от E30 M3. Колата изглежда брутално, а Рос я нарича с красноречивото ‘Widow Maker’, макар че не казва колко коня е в момента. Разгледайте галерията, след което може да кликнете на това доста по-заводско, но не по-малко яко M3 E30, което е на 156 хил. км и се продава за 85k евро Под него ще откриете и яко видео по темата "5,8-литрови E30".
Фотография: Джордан Бътърс, speedhunters.com