BMW E30 с мотор от Honda S2000. Някой против?
Един от най-модифицираните автомобили за всички времена определено е E30 поколението на BMW Серия 3. Рядко в наши дни може да срещнете екземпляр в заводско състояние, а този тук не прави изключение.
Колата бе показана преди дни на тунинг изложението в Лас Вегас SEMA. И бе на щанда на най-голямата японска компания за масла Eneos, брандирана с нейните лого и цветове.
Далеч преди да се появи на SEMA 2021 въпросното E30 започва живота си през 1985 г. като обикновено BMW 318i. Купето наскоро е купено от Фарук Кугай, който е един от про пилотите във Formula Drift. Роденият в Полша 36-годишен дрифтър е собственик на отбора DevSpeed Motorsports, в чийто гараж са направени всички трансформации по немската „тройка“.
Оригиналният четирицилиндров двигател е сменен с такъв от Honda S2000. Нещо, което надали ще се понрави на BMW феновете. Японският атмосферен 2,0-литров F20C мотор заводски излиза с 240 или 250 к.с. в зависимост от пазара, на който се е продавал някога модела S2000. И под капака на това E30 остава непроменен. Засега.
Трансмисията също е от Honda S2000. Говорим за 6-степенна механична кутия, задвижваща обаче BMW диференциал с ограничено приплъзване.
Модификациите по колата включват накратко регулируемо KW окачване от M3 E36, улично-легален ролкейдж, карбонов покрив, изпускателна система Borla Performance от неръждаема стомана, нов вмсмукателен колектор, 17-инчови джанти Rotiform IGS, задно крило за M3 E30 DTM, както и седалки и волан Momo, като зад последния се вижда оборотомера от S2000.
Какво ще кажете за този сблъсък на цивилизации?