Porsche 911 GT3 Touring: тест на семплата стрела

  • Галерия с 10 снимки Галерия с 10 снимки

21 Dec 2017

Британците от TopGear.com имаха възможност да тестват впечатляващото със своя семпъл външен вид Porsche 911 GT3 Touring. На практика това е GT3, на което са махнали крилото. Или не съвсем? Историческата справка показва, че името Touring за първи път е използвано при 2.7 Carrera RS от 1973 г. Версията тук не е толкова екстремна, но определено опитва да пренесе онази епоха в нашето време.

Основната разлика между това тук и нормалното GT3 е премахнатото фиксирано задно крило. То е заместено с нормален изскачащ спойлер. Скоростната кутия може да бъде само 6-степенна ръчка, а интериорът е унищожително класически - кожа и плат, никъде няма да откриете състезателни препратки като алкантара или карбон. Не може да се поръча и пакетът Clubsport (пожарогасител и предпазна клетка). Във всяко друго отношение колата си е типично GT3 - с керамични спирачки, пакет Chrono, изкусителен звук от изпускателната система и преработена предница спрямо стандартното 911. Седалките са само две с малко пространство за багаж зад тях. Купето стъпва на 20-инчови колела с централно заключване и е с 44 мм по-широко и 25 мм по-ниско от базовата Carrera. И четирите колела завиват. Стандартно. А пък 4-литровият шестцилиндров боксер е докоснат от Божията ръка и се развърта до 9000 об/мин.

Може да решите, че това е 911R без лепенките и ще бъдете доста прави. И двете са продукт на отдела Porsche GT, и двете нямат грозни задни спойлери, и двете са задвижвани от жадни за обороти боксерни двигатели, и двете са с 6-степенни ръчки.

Само че 911R разчита на по-стария 4-литров мотор (8500 об/мин), магнезиев покрив, карбонов преден капак и тежи само 1370 кг. GT3 Touring удря кантара на 1413 кг заради липсата на изброените олекотявания.

Шефът на Porsche GT Андреас Пройнингер заявява, че малцината, имали щастието да карат и двете коли, ще усетят, че 911R е по-дръзко и по-взискателно към шофьора изживяване. Освен това 911R е ограничена серия, докато пакетът Touring за GT3 е безплатна опция.

Управлението очевидно е доста близко до това на GT3. Различното усещане идва от доста по-непредизвикателната външност. Единствено запалените почитатели на марката ще знаят с какво си имат работа. По време на теста в Южна Франция колата е със зимни гуми, което според Пройнингер ограничава потенциала ѝ до едва 40%. Интересно какво може да очакваме, ако са налице и останалите 60%?

Всеки трябва да изпита поне веднъж в живота си усещането, когато този двигател подмине границата от 8000 об/мин, но истински впечатляващото е скоростта в завой, чистотата на реакциите на командите от волана и колко късно може да натиснете спирачките (макар тестовите коли да са със стоманени дискове, вместо керамичните).

Шестстепенната трансмисия е прецизен инструмент, който непрекъснато ти дава възможност да следиш къде се намираш в спектъра от обороти и е много по-ангажираща от тази с два съединителя. На суха писта сравнително лесно може да откриете момента, в който задния чифт Pirelli Trofeo губи контакт с асфалта под гумите, но на обществен път колата е непоклатима и превзема километрите с непогрешима увереност.

И най-хубавото - за разлика от 911R, GT3 все още може да се поръча. Porsche ще произвежда GT3 до средата на 2018, а изборът между GT3 и GT3 Touring е изцяло въпрос на личен вкус.

Обичате да се появявате в Instagram профилите на половината град? Поръчайте версията с крило (тази тук, червената, кликнете на нея за материала). Искате да не привличате излишно внимание и да се концентрирате върху чистото удоволствие от шофирането? Touring е вашата кола. Разбира се, винаги може да платите тройна цена за 911R на старо. Изборът е лесен. 

Много практичен и интересен!