Тази 1982 Yamaha XS650 ‘Duke’ е правена във Враца. Дело е на Galaxy Custom и е изумителна

  • Галерия с 16 снимки. Галерия с 16 снимки.

13 Jan 2018

Просто няма как да не започнем с едно голямо „благодаря“ към Galaxy Custom, защото този мотор, освен всичко друго, е и много важен. Важен е, защото той е страхотна визитна картичка, не само на ателието от Враца, но и на България пред света. Тази Yamaha XS650 ‘Duke’ бе публикувана в няколко от най-големите световни мотоциклетни медии и без съмнение е повод за споменаване на страната ни с адски добро, в тотален контраст с приказките председателство ни на Съвета на ЕС, лифтовете в Банско и смогът над София. Малко дълго въведение, но за нас задължително.

Представяме ви ‘Duke’ – изумителният мотоциклет базиран на Yamaha XS650. „Проектът отне 5 години,“ казва Ивайло Трендафилов, завеждащият Galaxy Custom и човекът с идеите. Ателието е основано през 2011-та във Враца, като екипът му се състои още от Ангел Вълков, главен инженер на GC, Ангел Костов, виртуоз на металообработката и заварките, както и Евгени Веселинов, занимаващ се с ремонтите на двигателите и специалист по електрическите системи.  

Моторът е внесен от САЩ, като от самото начало се заражда идеята за превръщането му в уникален бобър. „Двигателят на машината е изключително красив, напомня на британските класики и излагането му на показ бе логична поска на проекта ни,“ казва Ивайло. Galaxy Custom обаче запазват само него, скоростната кутия и колелата – всичко друго изработват сами. Проектът е изготвен под формата на 3D скици, след което момчетата от GC изработват всички компоненти в работилницата си. Ползват алуминий, неръждаема стомана и месинг.

И въпреки ретро стийм пънк визията си, мотоциклетът разполага с технологии от последно поколение. Контролният уред например e Motogadget, акумулаторът е литиево-йонен (значително по-лек и най-вече по-компактен от стандартните оловни батерии), а електронният контролен модул позволява минимализиране на бутоните и превключвателите по кормилото – тоест, постигане на по-изчистена визия.

Вилката е разработена от GC, които монтират и изглеждащ страхотно спирачен диск отпред, чиито диаметър респектира. Отзад пък поставят амортисьори от Harley Soft Tail, като на практика всичко останало е ‘домашна’ врачанска изработка. Резултатът, както виждате, е изумителен, а освен това байкът е и напълно функционален, условие, което също е било заложено от самото начало.

Още веднъж адмирации за момчетата от Galaxy Custom, като трябва също да отдадем заслужен кредит и на авторът на фотографиите, нашият приятел Деян Йорданов. Разгледайте галерията, посетете Facebook страницата на GC, след което може да видите какво още снима didoriginal photography.

Текст: Иван Монев; фотография: Деян Йорданов

Първородната Godzilla!