Това е секретният прототип на Audi, който трябваше да наследи легендарното Audi Sport Quattro в Group B

  • Галерия с 27 снимки. Галерия с 27 снимки.

23 Nov 2018

И по-точно Audi Sport Quattro S1 E2, последната версия на колата, която могъщо покоряваше рали отсечките по време на златната ера на спорта – Group B. Кола, която така и не вижда бял свят и която прави първата си официална публична поява едва през 2016-та, откъдето е и част от галерията. Събитието се провежда в Даун, Германия, а зад волана на буквално безценния прототип сяда не кой да е, а мега легендата Валтер Рьорл.

„Бях чувал за този автомобил, но никога не го бях виждал, така и за мен бе толкова изненадващ, колкото и за всички останали. Не ми казаха нищо за колата, освен да внимавам, защото си я искат във вида в който се качвам в нея,“ казва Валтер Рьорл за Petrolicious. „Веднага ми направи впечатление, че завива и се държи изключително добре в завоите. Двигателят при S1 е изнесен много напред и недозавива. Тази се усеща много лека и когато инженерите ми казаха, че тежи 750 кг, бях изумен… Но не мисля, че FIA биха позволили на автомобил с такава маса да се състезава“.

Audi не казват почти нищо за прототипа. Знае се обаче, че централно разположеният зад пилота двигател е дефорсирана версия на този от вече споменатото Quattro S1 E2 (колата долу). За тестовите цели е настроен на около 500 к.с., но с пипване на KKK турбината, агрегатът може да генерира около 1000 к.с., казват запознати. Но пак, 500+ коня и 750 кг звучи повече от задоволителна комбинация. Преди Валтер да седне зад волана километражът показва пробег 18 км. Пилотът обаче смята, че уредът е взет от друг автомобил.

„На времето бих се състезавал с нея, защото за мен по-бързата кола винаги е по-добрата кола. Но ако си пилот, който разчита на записките на навигатора си, няма да е добре. Тази прототип се нуждае от доста работа за да се настрои и да върви добре. Минах през неравност с около 160 км/ч и той отскочи по доста неочакван начин, настройките на окачването са тотално сбъркани. В момента колата е опасна за каране с високи скорости. Дизайнът също е доста грешен, това нещо няма как да се състезава в този вид. Грозно е! Една от причините може би е стремежът към къс преден надвес, което си бе проблем при S1. Голямото стъкло е добре за видимостта, но една Audi маска би седяла доста по-добре.“

Автомобилът е предизвикал сериозен интерес с появата си. Рьорл се надява да го виждаме по-често по подобни събития. Ние също, макар че легендарното Quattro си остава много по-атрактивно. Разгледайте галерията с 27 кадъра, след което кликнете на това 1985 Audi Sport Quattro S1 E2. Колата е феноменална реплика, която ни кара да мечтаем. 

Първородната Godzilla!