Този V8 е най-ефективният двигател на BMW

  • Галерия с 4 снимки Галерия с 4 снимки
  • BMW M8 GTE BMW M8 GTE

17 Feb 2018

В епохата на все по-масово предлагане на трицилиндрови двигатели, добрите стари осмаци трябва да понасят ударите на екологични организации и почитатели на белите мечки. Вече няколко години дори Формула 1 откъсна два от цилиндрите си, за да мине на формула V6. Това обаче не значи, че славният V8 се е предал. BMW взе нещата в свои ръце и представи най-усъвършенствания и ефективен състезателен двигател, който някога компанията е правила. И той е V8. Местоназначението му е в състезателното M8 GTE. За проектирането на машината са направени над 500 чертежа, кодовото ѝ означение е P63/1, а за основа е послужил двигателят S63T4 от M5. В зависимост от спецификациите си, моторът произвежда между 500 и 600 к.с. при 7000 об/мин.

Отливките на цилиндровия блок и цилиндровата глава са запазени без промени, както е наложено от състезателния правилник. Останалото обаче е променено до неузнаваемост, като цели 985 части в двигателя са уникални. Работният обем също е намален от стандартните 4,4 до 4,0 литра. Използва се „плосък“ колянов вал, който осигурява по-равномерни работни ходове и придава на двигателя брутален звук, какъвто не бихме могли да чуем на улицата. Освен това геометрията на горивните камери, както и на всмукателните и изпускателните канали е модифицирана, за да може P63/1 да е оптимално пригоден за изискванията на пистовите GT надпревари. Всмукателната, изпускателната система и турботата са също напълно преработени. Горивото изгаря много по-ефективно в оптималния момент при максимална температура от над 2100˚ С. P63/1 постига коефициент на полезно действие от над 40%, което е супер за подобен тип задвижваща система.

Новото BMW M8 GTE ще се състезава в Световния шампионат за издръжливост на FIA и сериите IMSA.

Много практичен и интересен!