Ура! Mazda възражда ванкеловия двигател през 2019-та!

  • Красивата анатомия на роторния двигател на Mazda. Красивата анатомия на роторния двигател на Mazda.
  •  И последната серийна кола с ванкелов двигател - Mazda RX-8. Производството и приключи през 2012-та. И последната серийна кола с ванкелов двигател - Mazda RX-8. Производството и приключи през 2012-та.
  • Renesis - ванкеловата двигателна „фамилия“ на японците. Renesis - ванкеловата двигателна „фамилия“ на японците.
  • RX-8 бе страхотна кола, както отвън, така и отвътре. Надеждността на моторите обаче не бе голяма. RX-8 бе страхотна кола, както отвън, така и отвътре. Надеждността на моторите обаче не бе голяма.
  • А това е Mazda Furai. Или поне нейните останки, след като колата изгоря по време на снимките на TopGear. Моторът беше ванкелов. А това е Mazda Furai. Или поне нейните останки, след като колата изгоря по време на снимките на TopGear. Моторът беше ванкелов.

04 Mar 2018

Има обаче едно „но“ и това е, че Mazda ще ползва новите роторни двигатели, като генератори на електричество. Японците ще представят електромобил догодина, който ще може да се поръча опционално и с „удължител на пробега“ – еднороторен атмосферен двигател. Моторът няма да задвижва колелата и ще служи изключително за генератор за зареждане на батерията.

Информацията идва от холандския сайт ZerAuto.nl. Хората са разговаряли с вицепрезидента на отдел „Продажби и обслужване на клиенти“ на Mazda Мартин тен Бринк. Той казва също, че „Двигателите на фосилни горива са далеч от това да бъдат отписани“. Японците възнамеряват да подобрят термалната ефективност на своите мотори с до 56%, а част от програмата за подобряване на двигателите е и новата супер авангардна технология Skyactiv-X.

Skyactiv-X? Това ще бъдат първите в света бензинови двигатели, при които възпламеняването на сместа въздух-бензин става чрез компресия. Тоест, както при дизеловите мотори – няма свещи, няма искри. Първите подобни машини ще влязат в производство до няколко години, казват от Mazda.

Първородната Godzilla!