Бъдещето на Mazda - по-малко пари за електромобили, нов ДВГ

Mazda обяви значително намаляване на инвестициите си в електрификация, като съкрати планираните разходи с 500 милиарда йени (3,3 милиарда долара). Компанията ще продължи да прилага стратегията си "Multi-Solution", комбинирайки модели с вътрешно горене, хибридни и електрически превозни средства в зависимост от търсенето на клиентите.
В допълнение, Mazda представи новия си двигател SkyActiv-Z, който ще дебютира до края на 2027 г. в хибридна конфигурация в следващото поколение на модела CX-5. Този двигател обещава висока горивна ефективност и производителност, отговаряйки на строгите емисионни стандарти като Евро 7 в Европа и LEV4 в САЩ. Моторът ще се появи в 4- и 6-цилиндрови версии.
За да намали разходите, Mazda ще произвежда електрически и конвенционални модели на една и съща производствена линия, използвайки AI технологии и актуализации на производствения процес чрез Factory Over-The-Air. Тази гъвкавост позволява намаляване на инвестициите с 85% в сравнение със създаването на нов завод, посветен изцяло на електрически автомобили.
Mazda също така работи върху нов електрически модел, базиран на собствена платформа, който ще бъде пуснат през 2027 г. Този модел ще използва батерии от Panasonic и ще бъде насочен към глобалния пазар, включително Япония, Европа и Северна Америка.