Mercedes връща нафтата в играта с новите си дизелови хибриди

  • Галерия с 3 снимки Галерия с 3 снимки

07 Mar 2018

Пред вас са два нови хибрида на Mercedes-Benz – C-клас и Е-клас. Нищо ново под слънцето, ще кажете, и ще сбъркате. Защото колите всъщност са много специални. Като изключим плахия опит на Volvo отпреди седем години и предните две поколения Mercedes-и, почти никой не е опитвал да комбинира дизелов мотор с електродвигател и плъгин система. Основният проблем е, че дизеловите двигатели не загряват толкова бързо и лесно, и са по-податливи на проблеми при често палене и гасене. Дали в Щутгарт са намерили лек за тези драми?

Вероятно ще трябва да минат няколко години, преди да отговорим на въпроса. Засега знаем, че в двете коли работи 4-цилиндров дизел, в комбинация с електромотор със 122 к.с. и 440 Нм. Батерията за изцяло електрическия пробег е с капацитет от 13,5 кВтч, достатъчна за 50 км пробег и максимална скорост на ток от 140 км/ч. Не знаем каква е общата мощност на системата, но въртящият момент е доста сериозен – 700 Нм. Което е нормално, все пак са комбинирани две задвижващи системи, известни с доброто си отношение към нютонметрите.

На борда откриваме нова 7,2-киловатова зареждачка, която се нужда от седем часа, за да напълни батерията от нормален контакт, или около два часа от специалния Wallbox, който Mercedes предлага.

Предпочитате коли, които харчат повече гориво? Разгледайте гида ни с новини от автосалона в Женева, като цъкнете на долната снимка!

 

Първородната Godzilla!