Автосалон Женева 2018 - пълен гид за изложението!*
Автосалонът в Женева без всякакво съмнение е най-значимото шоу в автомобилния свят, дори в епохата, в която повечето премиери се случват на екрана на телефона ви. Единственият от големите европейски салони, който се провежда всяка година, Женевският автосалон отново ще събере най-доброто от световната индустрия. В залите на Палекспо ще видим всичко най-ново, най-добро и футуристично - от електрически буболечки до епохални суперколи. И за да не получите разногледство, събрахме най-важните премиери в този DizzyRiders.bg гид за салона. Естествено, по азбучен ред, за да е прегледно и да няма обидени... Приятно разглеждане!
Кликването върху всяка снимка ще ви отведе към по-подробен материал за съответната кола!
*ГИДЪТ СЕ ОБНОВЯВА НЕПРЕКЪСНАТО С НОВИ ПРЕМИЕРИ ОТ ПРЕС ДНИТЕ НА ИЗЛОЖЕНИЕТО НА 6. И 7. МАРТ!
ABT Audi RS4-R: Колата е кръстена RS4-R и вече се радва на 530 к.с. и 690 Нм, доставящи мълниеносна динамика. Освен софтуерните промени, ABT поставя нова изпускателна система, регулируеми амортисьори и стабилизатори (разработва се изцяло ново окачване) и „скромен“ аеро пакет. Джантите са 21-инчови.
ABT Audi RS5-R: ABT RS5-R е брутализирано Audi RS 5, което ще бъде направено само 50 пъти. Двигателят е същият 2,9-литров TFSI V6 като в комбито от по-горе, убеден да генерира 80 коня и 90 Нм повече: общо 530 к.с. и 690 Нм, които ускоряват купето от 0-100 км/ч за 3,6 секунди при заводски дадените 3,9.
Alpina XD3: Беше въпрос на време Alpina да представи пакета си от промени за новото BMW X3. До появата на X3 M, това тук е най-бързото превъплъщение на модела. При това с дизел. 3-литровият редови шестак с четири турбини има 388 к.с. и 770 Нм. С 8-степенната скоростна кутия и двойното предаване xDrive тези числа се пренасят на пътя като ускорение до 100 км/ч за 4,6 секунди и максимална скорост от 266 км/ч.
Aston Martin Vantage V8: Двигателят е свален максимално ниско и изнесен назад, за да се постигне идеалното съотношение на масите по 50% между двата моста. Сухото тегло на Vantage е 1530 кг (Porsche 911 Turbo – 1595 кг), а ускорението до 100 км/ч се осъществява за 3,6 секунди. Максималната скорост достига 313 км/ч.
Audi A6: Запознайте се с изцяло новото поколение Audi A6 C8. Новата предна решетка разделя впечатляващи HD матрични диоди, които се движат, затъмняват и впечатляват с футуризма си. При премиерата моделът идва с два двигателя: бензинов 3-литров TFSI V6 с 340 к.с. и 500 Нм и ускорение до 100 км/ч за 5,1 секунди; дизелов 3-литров TDI V6 с 286 к.с. и 620 Нм.
BMW Серия 8 Gran Coupe Concept: Новата Серия 8 на BMW е все по-близо до серийно производство. Могъщата по размери и блясък машина все още е само една сянка, снимана в профил, но дори така изглежда обещаващо с източените си линии и сериозния заден спойлер, вграден в каросерията. По-късно днес очакваме официалната премиера и снимки с включени прожектори.
BMW X4: Зад огромните ноздри на бъбрековидната решетка ще се предлагат цели седем двигателя. Четири са дизелови – 20d (190 к.с., 400 Нм), 25d (231 к.с., 500 Нм), 30d (265 к.с., 620 Нм) и M40d (3-литров шестак, 326 к.с., 680 Нм). Бензиновите предложения също звучат много добре – 20i (184 к.с., 290 Нм), 30i (252 к.с., 350 Нм) и M40i (360 к.с., 500 Нм). Върховият дизел вдига 100 км/ч за 4,9 секунди, а бензиновият топ мотор сваля още една десета от секундата от това постижение.
Bugatti Chiron Sport: Bugatti представи нова версия на могъщия Chiron. Казва се Bugatti Chiron Sport. Не разполага с повече мощност от епохалния 8-литров 16-цилиндров мотор с четири турбини – все още конете са 1500 к.с. Няма и по-висока максимална скорост. Дори не е по-бърз до 100 км/ч. Линкът в снимката ще ви обясни кое все пак е различното...
Cupra Ateca: Seat най-накрая представи първия самостоятелен модел на вече отделната марка Cupra. Спортната версия е на малкия кросоувър Ateca и се казва само Cupra Ateca. Задвижването е поверено на 2-литров бензинов турбо мотор с точно 300 к.с., които отиват до четирите колела през нова 7-степенна автоматична кутия DSG. Максималната скорост е 245 км/ч, а времето до 100 км/ч - 5,4 секунди.
Ferrari 488 Pista: Най-новото Ferrari реално е шосейна кола, а не само за пистата, както някой може да предположи от името. Колата се задвижва от 3,9-литровия туин турбо V8 на 488 GTB, но тук е с 50 к.с. по-мощен до 720 к.с., а самото Ferrari е олекнало с 90 килограма (1280 кг). Супер. Динамиката е впечатляваща: 0-100 за 2,85 секунди, 0-200 за 7,6 и максимална скорост от „над 340 км/ч“. Състезателните ивици са опция, както и карбоновите джанти, но пък ауспусите от инконел (яка и лека сплав) са серийни.
Ford Mustang Bullitt: Минаха точно 50 години, откакто Стийв Маккуин прелетя през Сан Франциско със своя тъмно зелен Mustang GT, за да паркира директно на алеята на славата на световното кино. Двигателят е 5-литров V8, какъвто трябва да бъде. С 470 к.с. и 570 Нм, Bullitt 2018 достига 263 км/ч – с 13 повече от стандартния Mustang GT. Активната изпускателна система (има отделни клапи за повече звук) си партнира с всмукателен колектор от GT350 (диаметър от 87 мм) за изключителен звук и максимална динамика. Звучи добре.
Hennessey Venom F5: „Проектирахме F5 да бъде непреходен, така че и след 25 години неговата динамика и дизайн няма да имат аналог“. Тадаааам! Доста смело изказване от страна на Джон Хенеси, още повече като се има предвид, че конкуренцията не спи (Bugatti, Koenigsegg, да не говорим за бързите електрички), което обаче не означава, че труда на Hennessey Performance не заслужава внимание. Напротив, колата изглежда доста добре, а показателите и са феноменални.
Hyundai Kona Electric: Hyundai представи втория си изцяло електрически модел. Казва се Kona Electric и не се различава драматично от нормалната Kona. Като изключим, че има хобот за зареждане с ток. Колата идва в две версии. Базовата е със 135 к.с. и се задвижва от батерия с капацитет 39,2 кВт, достатъчна за 300 км на ток. По-готината има 204 к.с. и благодарение на 64-те си киловатчаса може да мине цели 470 км с едно зареждане.
Jaguar I-Pace: Забележителното е, че докато Audi, BMW и Mercedes работят по конкурент на Tesla Model X от години, Jaguar успя да ги изпревари. А най-хубавото е, че въпреки малко по-различните пропорции, дизайнът на концептуалния модел в голяма степен е запазен.
Koenigsegg Regera: Хибридната Regera се задвижва от 5-литров турбо V8 с 1100 к.с., на който партнира електрическа мощност от още 670 к.с. за комбинация от 1500 к.с. Те отиват към задните гуми през доста особената трансмисия Direct Drive на компанията.
Lamborghini Urus: Колата вдига 100 за 3,6 секунди, задвижва се от 4-литров битурбо V8. Динамика, която е една идея „по-слаба“ от тази, която сме свикнали да асоциираме с колите на Lambo, но и която е доста стабилна за 4-местен автомобил с 600-литров багажник. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична, а задвижването – както се очаква – е на четирите колела.
Lumma Mercedes-AMG G63: Lumma Design е най-бързото тунинг ателие – пред вас е първият пакет за чисто новия G63 на Mercedes-AMG. Започваме с арките на калниците – набъбнали с по 40 мм от всяка страна. Предният капак е изцяло от въглеродни влакна, добавени са нови отвори за охлаждане, а лекият неметал е използван също за корубите на огледалата, дръжките на вратите и някои по-дребни детайли.
Странните чудовища на Mansory: Тунинг щандовете привличат почти толкова внимание на автосалона в Женева тази година, колкото и производителите, чиито коли тунинговат. Mansory обаче категорично открадна шоуто с един от най-пъстрите и луди щандове. В галерията ни събрахме някои от най-силните им предложения от изложението край Женевското езеро – от S-класа до Bentayga и от Ferrari 812 до Veyron…
McLaren Senna Carbon: Carbon е една от петте "теми", които McLaren Special Operations е подготвил за новия си полусъстезателен звяр. Състои се от 67 отделни нови елемента по каросерията и интериора, отнели 1000 човекочаса за изработка. Карбоновата тема добавя 300 хиляди паунда към и без това завидната цена от 750 хилядарки от същата валута. В евро пари това прави 340 хилядарки към цената на „стандартен“ Senna от 850 хиляди евро.
Mercedes-Benz A-класа: Да, ето я новата А-класа или А-клас, както вече обичат да наричат колата хората в Mercedes. Най-малкият Benz (защото Smart все пак не е Mercedes) е тук в новото си четвърто поколение. Mercedes-Benz User Experience е изцяло ново поколение инфоразвлекателна система, която тръгва от А-класата, но ще се разпространи и подобрява във всеки следващ модел на германците. Това, което особено ни вълнува, е, че системата е разработена от българските инженери на Visteon в развойния им център в София.
Mercedes-Benz C-класа: Както може да очаквате, седанът и комбито са оборудвани с последните достижения в областта на асистиращите системи, така че да се карат полуавтономно. За целта е работено по радарите и камерите, така че C-класата „гледа“ на 500 метра пред себе си.
Peugeot 508: Peugeot казва, че автомобилът е морален наследник на модела 504 и 504 Coupe, откъдето идва и „навикът“ за поставяне на моделното означение на носа на колата. Интериорът също е забележителен и видимо не отстъпва на луксозните немски предложения – фина кожа, метални решетки на говорителите, дигитално табло, новото 508 определено прави впечатление.
Porsche 911 GT3 RS: Преди да заклеймите компанията, че отстъпва от традициите на ръчните скорости, не забравяйте, че практически вече няма моторен спорт, в който да се използва механиката. И че новата PDK е изключителна. Освен това погледнете на нещата от положителната гледна точка – стикерите вече са стандартни. А кой не ги обича!?
Porsche Mission E Cross Turismo: Автомобилът е дълъг 4,95 метра и ни намеква за това как ще изглежда бъдещият електрически кросоувър на марката. Porsche Mission E Cross Turismo е с двойно задвижване, 800-волтова ел. система и мощност от 440 кВт или 600 к.с.
Techart Porsche Panamera GrandGT: „Зелено комби с кафяв салон“ не звучи особено добре, но случаят с GrandGT-то на TechArt е брутално изключение. Тунерът е базирал творението си на Turbo версията на Panamera Sport Turismo, боядисал я е в тъмнозелен металик, а салонът е покрил с кафява кожа.
Volvo V60: Обичайните бензинови и дизелови двигатели на Volvo са допълнени от цели две хибридни версии. И двете се състоят от бензиново-електрическо съчетание. T6 идва с 340 к.с., а T8 със забележителните 390 к.с. И двете ще предлагат около 50 км изцяло на ток.
VW I.D. Vizzion: Годината е 2022 и Volkswagen най-накрая се решава да представи наследник на отдавна изчезналия си динозавър Phaeton. Но този път не говорим за големи дизели или дванайсетцилиндрови бензинови мотори, а за тихо жужащ електромобил без волан и педали, защото се управлява с гласови команди, ниво на автономност от пета степен и изкуствен интелект.