Mercedes-Benz AMG GT 63 S ще бори Panamera с 639 коня и ‘Drift Mode’


08 Mar 2018

Начало с важно уточнение за гамата на Mercedes – в състава и вече влизат две четириврати купета. През 2004-та марката положи основите на този клас с CLS, а ето че сега, 15 години по-късно, Mercedes добавя още две врати на AMG GT и го превръща в… AMG GT с четири врати. Объркани ли сте?

А не трябва. Преди броени дни карахме новия CLS (очаквайте галерия и видео) и тогава продуктовият мениджър на модела ни намекна, че същият няма да излезе във версия 63 AMG, защото Mercedes ще запази тази чест за излязлото току-що 4-врато купе, базирано на GT. CLS се задоволява с топ версията 53 AMG, която генерира 435 к.с. от 3-литровия редови шестак с турбина, ел. компресор и 48-волтов стартер-генератор, добавящ още 22 к.с. и 250 Нм в режим ‘EQ Boost’.

Тооооооооест, който иска елегантно купе с 4 врати, 4-литров битурбо V8 и звездичка отпред и отзад, ще трябва да си купи черната кола от галерията: Mercedes-Benz AMG GT 63 S. Автомобилът изглежда страхотно и предлага доста добрите 639 к.с. и 900 Нм. С тях купето ускорява от 0-100 км/ч за 3,2 секунди и спира да ускорява при 315 км/ч. Системата на задвижване е 4MATIC+, която „играе“, като чисто задно при условия на нормално сцепление. Супер. Серийно колата идва и с Drift Mode, така че собствениците лесно ще могат да превръщат задните гуми в пушек.

Тези, който не държат на ‘S’-а в означението могат да вземат „обикновеното“ AMG GT 63, което предлага 585 к.с., 800 Нм, достатъчни за 3,4 до сто и 310 км/ч. За най-непретенциозните пък се предлага изпълнение с вече споменатата задвижваща система от CLS: редовият 3.0 мотор с 48-волтовата система за EQ Boost (онези бонусни 22 к.с. и 250 Нм), 435 к.с., 4,5 до сто и 285 км/ч 53 (бялата кола от галерията).

Интериорите? Нещо средно между кокпита на двувратото купе AMG GT и новия CLS. В новата кола обаче са добавени „тъч“ бутони и въртящ се селектор за режимите за каране на волана. Разгледайте обилната галерия и гледайте видеото.

Сбогом V10!