Карахме BMW i8 в специалното изпълнение Protonic Edition. Истинска спортна кола? Видео


14 Mar 2018

Когато видяхме супер футуристичния Concept Vision Efficient Dynamics през 2009-та, бяхме изумени. И понеже сме свикнали с механизма на серийното автомобилостроене, не вярвахме, че подобен дизайн и идея могат да „оцелеят“ до масовото производство. Но го направиха почти непроменени – през 2014-та се появи BMW i8 и оттогава не спира да изумява.

BMW заслужават похвала заради тази кола. Първо заради смелостта и риска да пуснат в серийно производство автомобил с подобен дизайн, и второ: заради смелостта и риска да пуснат в серийно производство автомобил с подобна конструкция и техника. Без гаранция, че ще се хареса на масите, без гаранция, че потенциалните клиенти ще одобрят задвижването, и всичко това в комплект с доста високите разходи по разработката на колата и неговото производство.

Шасито на i8 e изцяло карбоново, както и панелите по самото купе. Резултатът е маса от малко над 1,5 тона, което супер постижение в реалност в която вече едно MINI тежи 1,3 тона. Още повече, като се има предвид, че колата вози и батерия (макар и с не особено голям капацитет), ел. мотор за предната ос, плюс конвенционален двигател с вътрешно горене и 6-степенен автоматик. Разпределението на масата е 50 на 50, вратите се отварят нагоре, седите ниско, а комбинираната мощност е 362 к.с. Всички предпоставки за спортно каране са налице, но концепцията предизвиква въпроси.

Как работи сложната хибридна система? Как се държи i8 в града? Как се държи извън него? И най-важният въпрос – истинска спортна кола ли е този плъгин хибрид с двигател от MINI? Взехме колата за едно денонощие за да разберем. Предлагаме ви видео и богата галерия по темата.

Текст и фотография: Иван Монев

Сбогом V10!