Merc SL 55 AMG: нека си припомним могъщия 500-конен роудстър от 2001-ва

  • Merc SL 55 AMG: нека си припомним могъщия 500-конен роудстър от 2001-ва

23 Mar 2019

Кола излязла с далеч нелека задача, да наследи епичната класика, R129 поколението на SL. След 5 години разработка, новият R230 дебютира на изложението във Франкфурт през 2001-ва година, а няколко месеца по-рано светът вижда роудстъра в ролята на кола за сигурност в „Гран При на Германия“ на пистата „Хокенхайм“.

Върховото изпълнение се казва SL 55 AMG и звучи, като Богът на гръмотевиците. Задвижва се от 5,4-литровия компресорен V8 М113, който генерира 500 к.с. и 700 Нм. Трансмисията е 5-степенен автоматик, а ускорението от 0-100 км/ч става за 4,7 секунди. Колата идва и с много иновации, като спирачната система SBC (индивидуално дозиране спирачното усилие във всеки апарат, според ситуацията), както и Active Body Control система на окачването.

Джеръми Кларксън е един от първите собственици на SL 55 AMG. Върлите фенове на TopGear дори може би си спомнят как Стиг направи бърза обиколка с личния Merc SL 55 на Джезата, докато той гледаше как Рони О'Съливън вкарва всички топки в джобовете на снукър масата в студиото.

Моделът получава фейслифт и подобрения през 2006-та. Моторът е подсилен до 517 к.с. и 720 Нм, ускорението от 0-100 км/ч пада с две десети до 4,5 секунди, а максималната скорост остава ограничена на 250, но с опцията за „отключване“ до 300 км/ч.

Разгледайте галерията с 12 снимки, след което може да кликнете на също много якия SLK 55 AMG от съответната епоха. За десерт пък може да кликнете на едно от най-редките изпълнения на предходното поколение SL – епичният 73 AMG.

Лукс от Китай!