Новият Ford Focus е (почти) тук. Колата е много по-различна
Почти, защото официaлната премиера е довечера. А за различността си има причина, даже няколко. Основната е съвременните изисквания за сигурност и по-специално устойчивостта на конструкцията при удар. Главният инженер на Ford за Европа казва, че ако екипът му е трябвало да развие актуалното (вече предходното) поколение до целените нива на здравина, то колата е щяла да бъде с 10 см по-дълга и доста… грозна. Затова са почнали от нулата.
Четвъртото поколение изглежда доста по-различно и е такова и като части. По-голямо междуосие, повече пространство в купето, същевременно с по-скосен покрив и с по-изтеглени назад А-колни. Резултатът е подобрена аеродинамика, която в комбинация с олекотената с все още неизвестен брой килограми конструкция, би трябвало да доведе и до по-нисък разход на гориво. Супер.
Относно версиите и двигателите, първите вече се знаят. Ford Focus MkIV се предлага в спортно изпълнение ST line (колата от синята галерия), Titanium (комбито), както и в най-луксозната модификация Vignale (патладжановия Focus). Като типове каросерия са налични четири версии, класическия хеч, комби, седан, както и кросоувър вариантът Active.
Що се отнася до моторите, ще ги научим довечера, заедно с всички подробности за колата. Световната премиера на новият Focus е днес (10.04.2018) в 18 ч. българско време. Може да я наблюдавате на живо тук:
А дотогава разгледайте обилната галерия, след което кликнете на новата Fiesta долу. Тя ще ви отведе до нашия тест, където ще видите и снимки на интериорът – новият Focus използва доста от идеите на по-малкия модел.