Mercedes-AMG спират 6-литровия си V12, ще го сменят с хибриден V8
„Все още има търсене за V12, но ако продължим развитието на този мотор в бъдеще, инвестициите биха били прекалено високи,“ казва Тобиас Моерс, шефът на Merc-AMG. „Трябва да увеличим мощността, да развием технологиите му. По-добре да инвестираме средства в хибридни системи с V8“.
Иначе казано, Merc-AMG SL 65 ще бъде една от последните коли на марката с 6-литровия битурбо M279 двигател, който генерира 630 к.с. и 1000 Нм (реално повече нютон-метри, който са ограничени заради скоростната кутия). Очаква се топ версията на роудстъра да бъде спряна през юни, като малко по-нататък ще бъде последван и от Merc-AMG S 65.
За лека утеха можем да приемем, че Mercedes ще продължи да произвежда V12 мотори за избрани не-AMG модели (Maybach), както и за клиенти, като Pagani например. По всяка вероятност обаче новият G няма да получи V12, с което Merc-AMG G 65 Final Edition (кликнете на снимката за материала посветен на Exclusive Edition) ще остане последната G с „дванайска“ под капака.
Какво да очакваме? Ами, почти сигурно е да очакваме хибридна система с 4-лтирвия битурбо V8 M178, която да предлага сумарна мощност от 750-800 к.с. Този мотор самостоятелно вече генерира 639 коня в четиривратия Mercedes-AMG GT 63 S (кликнете на колата долу), така че инженерите на AMG на дали ще се затруднят особено с постигането на очакваните от специалното поделение мощностни нива.