Карахме BMW M2. Колата е страхотна


10 May 2018

Веднага отговаряме защо, като причините са няколко. BMW M2 е най-леката стандартна и истинска (даже една от най-истинските) M-ки, кара се така, както обещава екстериорът, а интериорът и е сравнително семпъл, каквато е и концепцията на самата кола. Това е, казано супер накратко.

Малко по-надълго. Взехме тази боядисана в страхотното ‘Long Beach Blue’ M2-ка по повод 11-тия рожден ден на приятелите ни от TopGear, за да посетим партито им със стил. Въобще нямахме намерение на правим тест на колата, но просто беше грехота. Няколко часа след събитието и може би килограм мушички по предницата по-късно, разбрахме какво представлява BMW M2 – хулиган от старата школа, повече от истинска M-ка, която е направена по стара рецепта, но с нови съставки и подправки.

Същността на M2. Логично най-спортната версия от купе семейството на Серия 2. По-широка е от нормална „двойка“ с около 80 мм, за да побере предното и задното окачване на М3/М4, което обаче е калибрирано специално за модела. Шестцилиндровият турбо мотор е с обем 3 литра и е базиран на агрегата на M235i, сааамо че са му дадени бутала от въпросните M3/M4, а системата за дишане и мазане също са променени. Максималната мощност е 370 к.с. при 6500 об/мин, като моторът се развърта с желание до 7000 хиляди, доставяйки оооогромни дози кеф. Максималният въртящ момент пък е 465 Нм (наличен в диапазона 1400-5560 об/мин), но при силни сръчквания скача на 500 нютон-метра.

Спирачките са супер мощни, без да са керамични. Чугунените дискове отпред са с диаметър 380 мм, а отзад са 370-милиметрови. От BMW M с право са решили, че опцията за карбо-керамчини дискове би вкарала колата в друга ценова категория, което е излишно, при положение, че стандартната система е толкова ефективна.

Как се усеща зад волана. Супер жива, леко (умерено, до средно…, понякога и доста) хулиганска и дори по-лека отколкото всъщност е. По европейската система за мерене M2 е официално 1595 кг, със 7-степенната M DCT кутия, като в тестовия автомобил (-75 кг при 6-ст. Механична кутия). Това значи с 60 по-малко от по-специалната CS версия на M4 с M DCT скорости, но пак – М2 дава усещане за по-леко и желаещо да право това, което му се каже с волана. Или с газта, която провокира задницата дори в най-кроткия режим.

M Servotronic системата доставя прекрасно и месесто количество информация, управлението на BMW M2 е едно от най-добрите, които сме пробвали някога. Кутията с два съединителя също работи чудесно, особено при динамично каране – може да усетите леки потупвания при бавни маневри в града, но нищо, което да ви накара да пожелаете 8-степенния ZF (който BMW не предлага за M2). Същото важи и за окачването: твърдо, особено за нашите пътища, но все пак поносимо.

Интериорът. Друга силна страна на M2. Окей, той не е толкова изпипан или стилен, като при Audi RS 3 или Merc A 45 AMG, но е сглобен супер и именно семплостта му го прави още по-чаровен. Освен iDrive управлението, до топкообразния лост на M DCT трансмисията седят само бутоните за избор на (само трите режима) COMFORT, SPORT и SPORT+, както и този за изключване на системата за стабилност – копчето за още по-голям кеф… или пък онова, след което се натиска зелената слушалка на застрахователите… Зависи от ситуацията и възможностите на натискащия го.

Заключението. Колата се усеща, като морален наследник на 2002 turbo и М3 Е30. Моторът е наслада за сетивата, особено над 3000 оборота. Лекотата и директността на управлението ви карат да искате още бензин в резервоара, а удоволствието и неговото качество, дори правят базовата цена от малко над 122 хил. лв. да изглежда доста изгодна за толкова як автомобил. Това е. 

Разгледайте галерията ни с 22 снимки, след което може да кликенте на оранжевите букви в текста, както и на това M2 Competition, което обещава да бъде още по-диво.

Текст и фотография: Иван Монев

Супер симатяга!