Практичен хеч с 5 врати: BMW M140i с 460 коня и сравнително умерен вид
Това е кола, която едновременно ни радва и натъжава. Радва ни, защото е компактната „единичка“ нa BMW, в която обаче работи 3-литров редови мотор с 6 цилиндъра. Което, едновременно, е и причината да ни натъжава, защото тази генерация на Серия 1 вероятно ще си остане последната с „шестак“ и вариант с истинско задно предаване. Живеем във времена на промени…
Но, към конкретната Серия 1 F20. Освен, че е в най-мощното M Performance заводско изпълнение M140i, този автомобил е леко доработен от японското ателие 3DDesign. Отвън виждаме карбонов преден лип отпред и дифузьор отзад, където стърчат и малко по-големи ауспуси, а джантите са 19-ки с така наречения ‘Type III’ дизайн на тунера. Нищо повече.
Под предния капак работи новия B58 мотор, наследил N55. При него турбината е с 6% по-голяма, работи при 20% по-високо налягане и в резултат двигателят генерира максимална мощност от 340 к.с. Кулерът също е променен в сравнение с този про предходния N55, но в случая е важна модификацията на 3DDesign: електронното управление на мотора.
Резултатът е близо 460 к.с. на коляновия вал и 400 коня на колелата, което си е доста добре и повече от конете на M2. Което обаче си е друга бира. Допада ли ви тази „единичка“? Разгледайте галерията, след което може да кликнете на това неофициално М2 Convertible.
Фотография: Дино Дейл Карбонаре за Speedhunters.com