Карахме MINI Cooper S ‘LCI’, фейслифт версията на една от най-яките малки коли


23 Jul 2018

Доколкото MINI хеч все още може да се нарече малка кола, макар че с дължината си от под 3,9 метра, все още можем да я окачествим, като компактна. LCI? ‘Life Cycle Impulse’, така BMW Group (на която принадлежи марката MINI) наричат фейслифт акциите за всичките си модели.

BMW България ни поканиха на тест на цялата обновена гама, като ние карахме любимия ни модел в любимото ни изпълнение - MINI Cooper S с три врати и пакет John Cooper Works. Споделяме впечатленията си от колата, както и какво е новото, което идва с трите букви LCI.

Новостите. Не са много, по-скоро детайли, плюс една голяма промяна: автоматичната скоростна кутия за One, Cooper и Cooper S и Cooper D. Тя вече не е механизъм с преобразувател на въртящия момент, а 7-степенен с два съединителя. Промени в моторите има само при базовия One First и Оne, които генерират с по 10 Нм повече, а останалите двигатели са пипнати за да отговорят на една от най-строгите засега „версии“ на EU6.

Визуално-техническите новости са значително повече. Вече може да поръчате Matrix LED фарове за МINI (суупер ефективни), които идват в комплект със супер яки LED стопове с британския флаг. Ако това ви звучи прекалено, само вижте снимките – седят страхотно! Вече дори базово MINI идва с цветен дисплей (6,5-инчов; опционално по-голям тъч), Bluetooth и мултифункционален волан. Логото също е ново, по-минималистично отпреди и определено сполучливо.

Степента на персонализация е „космическа“: може да пратите ваш дизайн за някои от панелите в интериора, които MINI да ви произведат с 3D принтер. До страничните мигачи отвън може да ви пише името, като същото може да се прожектира и от вратите. Не е трудно да се загубите в каталога с опциите, което не е лоша… опция.

Как се усеща на пътя? Както преди – страхотно! MINI винаги е била една от най-яките за каране малки коли, което важи в пълна сила и за LCI. При тестовия ни бензинов Cooper S (2-литров турбо мотор със 192 к.с., 6,7 от 0-100, 235 км/ч макс. скорост), удоволствието е още по-голямо.

Колата бе снабдена с новата опционална 7-степенна кутия с два съединителя. Смените стават супер бързо при режим Sport, както и при команди от планките на волана. При автоматичен режим и придвижване в града, машинката сменя комфортно. Казано накратко, няма осезаеми сътресения при маневриране с ниски скорости, което бе един от минусите на кутиите с два съединителя.

Сцеплението е страхотно дори на мокро, каквото бе времето през по-голямата част на теста ни. Возията остава една от най-стегнатите за малка кола, като обаче не е прекалена. MINI успяват да доставят сладката среда по отношение на настройките на окачването.

Заключението. Трудно може да не харесате Cooper S, още повече във версията с 3 врати. Не толкова заради стотиците варианти за персонализация, които идват с LCI, а заради характера на този автомобил. MINI си остава една от любимите ни малки коли.

Фотография: BMW Group България; Иван Монев

Сбогом V10!