Как Алекс Занарди кара BMW M4 DTM в продължение на 294 обиколки, без два крака. Този човек е герой


09 Aug 2018

Алесандро Занарди наистина е герой. И не пишем това, защото през 2001-ва претърпя ужасяващ инцидент, след който загуби двата си крака, а защото е герой.

Герой, защото Занарди не само не се предаде, а продължи да натиска още по-силно. Продължи да кара състезателни автомобили, нещо повече, продължи да печели с тях, както и да спортува активно. Алекс е и горд носител на няколко златни олимпийски медала от различни дисциплини по паравелосипедизъм. Казано с други думи, Алекс е вдъхновение за всички нас.

Занарди продължава да бъде и заводски пилот на BMW, като побеждава три години след инцидента „Когато ме попитат, Алекс, защо реши да се върнеш в моторния спорт на тези години?‘, аз им отговарям: Чуйте звука на двигателя. Това не е ли отговор? Ако не го разбирате, това не е мой проблем…“

Занарди ще бъде гост-пилот на BMW по-късно този месец (24-26 август), което е и основната новина. За целта Алекс проведе успешни тестове със специално подготвено за него M4 DTM на пистата във Валелунга, където 51-годишния италианец навъртя цели 294 обиколки.

Какви са модификациите по колата? Като за начало, газта не е педал (логично), а е изнесена под формата на карбонов пръстен, разположен непосредствено зад обръча на волана. Той може да се командва с която и да е от двете ръце.

Спирачният педал е заменен от спирачен лост, разположен в централната конзола, стърчащ вдясно от Занарди. Тази концепция е изцяло нова и се тества за пръв път. Предишните състезателни коли на Алекс са били с педал, който той е натискал с протеза. И понеже спиранията често са съпроводени със сваляне на предавки, отгоре на лоста е разположен и бутон за превключване на скоростите в низходяща посока.

В случаите, когато и двете ръце на Занарди са на волана, скоростите могат да се командват от двете карбонови пера, разположени в дясната му част – едното е за качване, другото за сваляне на предавки. Съединителя? Той също е модифициран. Системата ползва стандартния корпус, но в него работи центробежен съединител, който е „почти също толкова бърз“, колкото стандартната система.

Крайният резултат е кокпит без нито един педал и волан, натоварен с почти всички функции за управление на състезателния автомобил, в това число и с класическата му функция за… управление на автомобила. Ръцете на Алекс ще са доста заети, но не се съмняваме, че ще се справи чудесно. Нямаме търпение да го видим в действие.

Респект, Алекс!

 

 

Сбогом V10!