Рекордьорът от “Нюрбургринг” е тук: Lambo Aventador LP 770-4 SVJ


27 Aug 2018

Има опасност множеството рекорди на “Ринга” през последните месеци да са ви объркали малко. Porsche се записа като абсолютния №1 на трасето с 919 Evo - 5:19,55 минути. Но това е кола, която не може да си купите и не отговаря на никакви регулации за движение на пътя. Тя дори не отговаря на никакви регулации за участие в състезания, тъй като по същество е прототип от Льо Ман, но без ограниченията на Льо Ман. А рекордът за серийни коли, такива, които ще виждаме по улиците (или поне по улиците в Дубай и Лондон) също има нов притежател - отново е в ръцете на Lamborghini. Италианците записаха 6:44,97 минути, с което свалиха около две секунди от времето на 911 GT2 RS, за да си върнат титлата. Моделът, с който го направиха, е покрит от грозно фолио Aventador SVJ. И днес това фолио падна, за да видим най-агресивното V12 Lambo, правено някога, от плът и кръв.

Както става ясно, дизайнът е ясно подчинен на идеята за безумно много аеродинамика. В резултат на това SVJ притежава с 40% по-добро притискане не от нормалния Aventador, а от и без това изпилената версия SV. Много от това притискане е върху предната ос, за да се осигури по-добро сцепление при завиване. Четирите завиващи колела също помагат в случая.

Олекотяването включва нов карбонов капак над двигателя, който се поставя и сваля като в състезателна кола. Видимостта назад не изглежда отлична, така че внимавайте при паркиране...

Мощността продължава да идва от все така лишения от турбини 6,5-литров V12, който вече има 770 к.с. Достатъчни за 2,8 секунди до 100 и 8,6 до 200 км/ч. Аеродинамиката ограничава максималната скорост на 350 км/ч. Колко скромно!

Други промени спрямо SV са по-твърдото окачване, но с по-голям ход на амортисьорите, по-агресивната 7-степенна скоростна кутия, както и увеличеното преимущество на въртящия момент върху задните колела.

Числото 63 върху вратите и предния капак означава, че конкретният екземпляр е част от специалната серия “63”, посветена на годината на създаване на марката - 1963. И от нея ще бъдат изработени - познахте - 63 екземпляра...

Предпочитате ма-а-алко по-практично Lamborghini? Цъкнете върху този жълт Urus:

 

Сбогом V10!