Ferrari Monza SP1 и SP2 са два умопомрачителни автомобила. Мощни са 810 к.с. и ни карат да плачем. Видео

  • Галерия с 12 снимки. Галерия с 12 снимки.

19 Sep 2018

Да плачем, защото надали някога ще седнем зад волана на която и да е от двете коли. Което е жалко, защото Ferrari Monza SP1 и SP2, са два невероятно красиви примера за това на какво е способен човека. Обекти на желание, които ни карат да се радваме, че живеем в това време.

Към колите. Те са от нова серия на Ferrari, която се казва ‘Icona’ и която има за цел да почете състезателните автомобили на марката от едно време. В случая, Monza SP1 и SP2 интерпретират елементи от 1948 166 MM, 750 Monza и 860 Monza, по супер успешен начин. Вижте само тези странични линии – приказни. Конструкциите на двете коли са изцяло карбонови, като предните капаци са цели „черупки“, отварящи се напред както е било едно време. А под тях се открива страхотна гледка: 6,5-литровият атмосферен V12, който е най-мощният агрегат на италианците правен някога.

Моторът генерира 810 к.с. при 8500 об/мин и 719 Нм при 7000 об/мин, които са достатъчни за ускорение от 0-100 за 2,9 секунди, а от 0-100 за 7,9. Максималната скорост и на двете коли е над 300 км/ч, а що се отнася до масата – SP1 тежи 1500 кг, докато SP2 е с 20 кг по-тежка. Реално, колите са базирани на 812 Superfast (кликнете на картинката най-долу, но после) и не са само визия, но и обещават страхотно поведение на пътя, подпомагано и от системата за завиване на задните колела. Любопитен факт около SP1 и SP2. Въпреки, че колите изглеждат, като уникати или като модели за супер ограничени серии от по 10-20 броя, Ferrari всъщност ще произведе около 500 броя. Което означава, че Monza ще бъде „по-масов“ модел от… Enzo (493 броя).

Monza SP1 е „проектиран, като безкомпромисен автомобил с една седалка“, казват от Ferrari, а SP2 предлага място и за втори човек. Вратите са много малки и се отварят нагоре, като интересен термин е т.н. ‘Virtual Wind Shield’ или виртуалното предно стъкло. Италианците казват, че аеродинамичния елемент пред таблото отклонява въздушната струя и… „maintain driving comfort“. Дали работи? Въобще не ни интересува. Нека ни духа в лицето и нека този фамозен V12 гали тъпанчетата ни с прекрасния си звук. Харесваме и електрическите автомобили, уважаваме Tesla, Rimac и компания, но и се радваме, че все още живеем в това време, в което можем да се наслаждаваме на такива обекти на желание, като тези бензинови красоти.

Първородната Godzilla!