Citroen Ami One използва една и съща врата от двете страни. Има скоростомер, фарове и чистачки. И нищо повече. И се управлява от хора!

  • Галерия с 10 снимки Галерия с 10 снимки

19 Feb 2019

За своите 100 години Citroen може да се похвали с някои от най-брилянтните и умни коли, правени някога. По случай въпросния вековен празник компанията е подготвила два студийни модела, с които припомня славните си идеи.

Някои от най-известните модели на Citroen са големи и красиви, но други са малки и евтини, дори грозни. Например Ami от 1961, чието име французите използват за новия прототип.

2CV, например, е проектиран като нищо друго - в преследване на най-добра цена, той се отличава с по-малко глезотии, отколкото коня, който заменя. 2CV е новият начин за придвижване на провинциална Франция в епохата след войната, когато нито парите са в излишък, нито пътищата стават за по-луксозни коли.

Ami One се насочва към същата идея, но през призмата на XXI век: в битка със задръстванията и мръсния въздух. Естествено, той е електрически, както подобава на всеки прототип днес. Но за разлика от всички останали - изобщо не е автономен. Карат го хора, защото е по-евтино. Ограничаването на разходите е във всеки детайл и ще стане запазена марка на малкия модел на Citroen.

За да го карате дори нямате нужда от шофьорска книжка, защото по същество Ami One не е кола, а четириколка, като Twizy. Във Франция, където шофьорските курсове струват около 1500 евро, това има голямо значение.

Четириколките освен това могат да заобиколят правилата за безопасност при катастрофа, но пък са ограничени до 45 км/ч. Батерията е малка и евтина и осигурява около 100 км с едно зареждане - със сигурност повече, отколкото ще са ви необходими за един ден в града. О, и задвижващи са задните колела!

Двете 3D-принтирани седалки изглеждат доволно просторни, зад тях има място за багаж. Някой и друга чанта може да се остави в краката на спътника на шофьора, казват от Citroen. С дължината си от 2,50 метра Ami One направо плаче за напречно паркиране.

В интериора минимализмът е изведен на върховна почит: скоростомер и толкова. Отвън има фарове и чистачки. Толкоз. С приложение за телефон получавате хедъп дисплей. Навигацията ви също се крие в собствения ви телефон, а музиката идва от говорител в колата, но през системата Bluetooth на, мда, телефона ви.

За да се спестят средства, една врата се използва и от двете страни - което значи, че дясната се отваря наопаки. За да отключите колата използвате QR код

Липсата на преден капак означава, че мястото за багаж се намира не само зад гърбовете на пътниците, но и в краката на спътника на шофьора. Покривът пък е просто парче плат, а седалките приличат на градински столове, само че са изработени на 3D принтер.

Очевидно Ami One не е следващата ви кола, но е идеален за схеми за споделено пътуване или кратък наем...

 

Първородната Godzilla!