Arrivederci, 488 GTB! Кажете “здрасти” на новото Ferrari F8 Tributo

  • Галерия с 6 снимки Галерия с 6 снимки

28 Feb 2019

Пред вас е чисто новото Ferrari F8 Tributo. Най-мощното V8 Ferrari с централноразположен двигател. По случайност има същата мощност като най-големия си конкурент - McLaren 720S.

На теория F8 Tributo е наследника на 488 GTB. На практика обаче е супер сериозно обновяване на 488, защото използва същата платформа, двигател и скоростна кутия.

Дизайнът не е революционен, но според Ferrari дава началото на цяла нова серия от модели, които ще носят общи дизайнерски елементи.

По въпроса с двигателя - 3,9-литровата битурбо машина може да не е супер нова, но е двигател на годината за трета поредна година и отскоро носител на приза “Най-добър двигател за последните 20 години”. С такива отличия и ние не бихме го заменили. Мощността му е 720 к.с. - с 50 повече от тези в 488. Спринтът до 100 км/ч се случва за 2,9 секунди, а до 200 - за 7,8. Максималната скорост е 340 км/ч.

Във всяко друго отношение F8 Tributo е едновременно подострен и по-лесен за каране спрямо 488. На борда работят последните версии на системите Slide Slip Control и Dynamic Enhancer, които позволяват карането на ръба да бъде много по-достъпно за неподготвени шофьори. Воланът е по-малък и удобен, казват от Маранело.

Цялата кола пък е загубила 40 кг от масата си и използва нов аеродинамичен пакет, както и умната система за управление на температурата на 488 Pista. Системата S-Duct от Формула 1 е интегрирана за повишено притискане на предния мост. По-тесните фарове отварят място за по-добро охлаждане на предните спирачки.

Прозрачната задница пък е симпатична препратка към F40, който по същия начин разсъбличаше двигателя си.

В интериора също има някои промени спрямо 488, но те са по-скоро незначителни. Любим детайл ни е сензорният екран пред пътника до шофьора. Успех с контролирането му...

 

Лукс от Китай!