Ferrari P80/C е един-единствен екземпляр преоблечено 488 GT3

  • За вдъхновение са служили три легендарни коли: Dino 206 S... За вдъхновение са служили три легендарни коли: Dino 206 S...
  • Ferrari 330 P3/4 Ferrari 330 P3/4
  • Ferrari 250 LM Ferrari 250 LM

26 Mar 2019

Ето го - уникалното (буквално, ще има само един екземпляр) P80/C. Всяко ново Ferrari обичайно предизвиква дебат, който може да нагорещи и върховете на Алпите, но този път случаят е малко по-различен. Защото за новия си уникат момчетата и момичета от Маранело са избрали за основа състезателна версия. Което ги е лишило от всички скучни, тежки и ограничаващи правила, които трябва да спазваш при шосейните екземпляри.

P80/C е базирано на пистовото 488 GT3, но е с 50 мм по-дълго и подготвено за битка. Ferrari и отделът Corse Clienti имат толкова много клиенти за пистови уикенди, че вече са събрали планини от аеродинамични данни. Което помага на новата кола да бъде с 5% по-аеродинамично усъвършенствана. Задният дифузьор общо взето е същият като в GT3, но предният сплитер и цялата каросерия нямат нищо общо. Естествено, всичко, което виждате на снимките, е направено от въглеродни влакна - най-функционалните елементи са оставени без боя, докато останалото е лакирано в Rosso Vero.

Аеродинамиката над двигателя е вдъхновена от Т-крилата на болидите от Формула 1, което осигурява ефективно притискане на задния мост без особена загуба на скорост. В исторически план новото Ferrari хвърля мостове към легенди като печелилото Льо Ман 250 LM, а също Dino 206 S и 330 P3/4. Вижте ги в края на галерията ни.

Тъй като това е пистова машина, то тя няма светлини - нито отпред, нито отзад. Тъй като човешкото око е свикнало да търси такива по всяка кола, дизайнерите са оставили съответните отвори за охлаждане във формата на фарове, така че елегантността да не бъде жертвана в името на формата. Специален визуален достъп е създаден към 3,9-литровия 660-конен битурбо V8.

P80/C има любопитна двойствена природа. Когато собственикът му (неизвестен за нас колекционер) има желание да извлече максимума от колата на писта, той се обажда на механиците и те монтират 18-инчови олекотени джанти с централно закрепване. Ако предпочита да се фука с дизайн, то се монтират 21-инчови 5-спицови търкала, които не са толкова бързи на писта, но правят колата да изглежда по-внушително.

 

Лукс от Китай!