McLaren GT дебютира като най-цивилизованата суперкола в света - 620 к.с. и 570 литра багажник

  • 12 снимки с най-комфортния McLaren в историята 12 снимки с най-комфортния McLaren в историята

15 May 2019

McLaren свали виртуално покривалото от най-новия си модел. GT идва от Grand Tourer и трябва буквално да преобърне този нишов сегмент с краката на горе, ако вярваме на базирания в Уокинг производител. Возилото дебютира като най-комфортния и просторен McLaren в историята с доставки до клиентите планирани за края на тази година. Единствените директни конкуренти, за които можем да се сетим, са Bentley Continental GT и Aston Martin DB11.

Благодарение на специалната си конструкция, която използва карбонов монокок, обемът за багаж в новия GT е общо 570 литра. Един 420-литров багажник се намира в задната част и се покрива от електрически стъклен капак, а отпред има още една ниша с обем от 150 литра. McLaren казва, че няма по-практичен модел в историята на марката, както и такъв, който да е по-пригоден за дълги пътувания.

За това несъмнено допринасят и изцяло новите седалки, каквито не могат да бъдат поръчани за никой друг автомобил на фирмата. Те предлагат подобрена опора за раменете и гърба, а освен това имат и електрически реглаж и функция за подгряване. За първи път в McLaren може да се поръча и стъклен таван, който заменя стандартния панел от карбонови нишки в черен лак.

Въпреки цялостната си концепция на удобен турър, GT не изменя на гените си и остава една наистина потентна суперкола. Задвижването идва от 4,0-литров битурбо V8 мотор, който в това си приложение разгръща максимална мощност от 620 к.с. и 630 Нм въртящ момент. За да бъде максимално пригоден за ежедневна употреба, агрегатът разполага с 95 процента от пиковия си въртящ момент в широкия оборотен диапазон от 3000 до 7250 об/мин. McLaren обещава среден разход на гориво от 11.9 литра на 100 километра измерено по WLTP, ако на някой изобщо му пука.

Специално внимание е обърнато и на шумовете и вибрациите. Например, тампоните за монтаж на двигателя към купето не са дори и на половина толкова твърди, колкото са тези при 720S. Отделно, окачването е адаптивно и разполага със сензори, които подготвят амортисьорите за неравностите, през които колата ще мине.

Поръчки за новия GT вече се приемат от всички дилъри на марката по света. Цените започват от 198 000 евро.

Вижте част от другите актуални модели на McLaren:

Първородната Godzilla!