Новото Bentley Continental GT. Мощно е 635 коня, вече е с два съединителя, а вътре има 10 квадрата дърво


30 Aug 2017

Явно става въпрос за фурнир, защото иначе щяхме да говорим за кубици, а и не виждаме как в това купе ще влязат десет кубика орех например. Шегата настрана, колата е сериозно обновена, като дизайнът е издържан в стила на епично готината (виждали сме я на живо във вила д‘Есте) концепция Bentley EXP 10 Speed Six. Отпред няма „светлинни пъпки“, като при Bentayga, което е добре, силуетът е по-източен отпреди, а отзад радват елегантни OLED стопове и овални ауспуси, много сходни с тези при споменатия прототип.

Предната ос е изнесена напред със 135 мм казват от Bentley, а масивният 6-литров W12 TSI с две турбини е дръпнат назад, за по-добро разпределение на масите. Британците казват…, тоест немците, че поради W конфигурацията си моторът е с 24% по-къс от подобен V двигател, а колата била с 80 кг по лека отпреди. Супер.

Новости по задвижването? Тягата е увеличена на 635 к.с. и 900 Нм, които хвърлят GT в стоте километра в час за 3,7 секунди, а максималната скорост е 333 км/ч. Сериозна новост е предавателната кутия – досегашният класически автоматик с преобразувател на въртящия момент е сменен с нова 8-степенна трансмисия с два съединителя. Доста интересно решение, имайки предвид, че BMW например поемат в обратната посока и започват да слагат автоматици на свойте M-ки. Но с тези скорости Bentley Conti GT ускорявало по-добре и дори било по-икономично. Официалният разход вече е 12,2 на сто или с два литра по-малко отпреди.

Салонът е фантастичен. Централната конзола е в стил Panamera с чувствителни на допир стъклени повърхности, а интересен трик а ла Джеймс Бонд дебне от таблото. Централният 12,3-инчов дисплей е закачен на нещо, като дебел Tobleronе, който се върти и може да изкара на негово място още три аналогови пиказателя или пък да се затвори с парче фурнир. Самото контролно табло пък е напудрена версия на VAG-аджийския дисплей, който първо видяхме в Audi TT, а после и в Passat. Музикалната система обаче е доста по-различна от тази на масовия VW, в новото Conti GT работят 18 говорителя с обща мощност 2200 вата. Разгледайте обилната галерия, след което може да кликнете на това Bentley EXP 12 Speed 6e Concept, което е... електрическо.

 

Фенове сме! A вие?