Първото BMW M8 в историята дебютира като купе и кабриолет. Има и Competition версия със 617 к.с.

  • 31 снимки с М8 купе и кабриолет 31 снимки с М8 купе и кабриолет

05 Jun 2019

Първото по рода си BMW M8 е вече факт. През 90-те години на миналия век не успяхме да получим подобен автомобил, но сега той е тук и е повече от впечатляващ. Марката го показа във версии с твърд и сгъваем покрив, както и като Competition модел. Всичките са страхотни и ще направят своята първа публична поява по време на събитието #NextGen в края на този месец в Мюнхен.

През последните месеци имаше различни дискусии на тема какво ще задвижва модела, но за всички по-запознати отговорът беше почти ясен. Под предния капак е вече до болка познатият 4,4-литров V8, който в случая разполага с мощност от 600 к.с. Същият се използва и при новия М5 – и тук, както и при седана, моделът Competition (достъпен и като купе, и като кабиолет) ще предлага 617 к.с. и по-висока максимална скорост.

„Високооборотният V8 двигател впечатлява със спонтанните си реакции, голямата пъргавина и константното разгръщане на мощността в изключително широк оборотен диапазон,“ описва агрегата производителя в официалното си съобщение до медиите. „Технологията M TwinPower Turbo на 4,4-литровия двигател включва два турбокомпресора с оптимизиран коефициент на полезно действие, разположени във V-образното пространство между двата реда цилиндри, индиректно охлаждане на нагнетявания въздух и директно впръскване на горивото, което работи с максимално налягане от 350 бара.“

8-степенна Steptronic автоматична кутия и xDrive 4х4 система ще отговарят за пренасянето на мощността до всички четири колела. BMW обещава спринт от място до 100 км/ч в рамките на 3,3 секунди за купето и 3,4 секунди за кабриото. При Competition версиите двете стойности са по-ниски с по 0,1 секунди.

Серийната спирачна система M Compound ще може да бъде заменена от керамични спирачки. BMW ще предлага и интегрирана спирачна система, която обединява функциите активиране на спирачките, усилване на спирачното усилие и контрол на спирачките в един малък модул. Резултатът е по-прецизно, ефективно и контролирано спиране.

И двете нови М-ки получават бутон Setup на централната конзола, който изважда директен достъп до настройките на двигателя, трансмисията, окачването, спирачките и други. От това меню шофьорът ще може да индивидуализира конфигурацията им, за да постигне точно желаното от него поведение на автомобила.

Лукс от Китай!