Mercedes извади A45 S и CLA 45 S с “най-мощния 4-цилиндров мотор”

  • Галерия с 15 снимки на CLA 45 и A45 Галерия с 15 снимки на CLA 45 и A45
  • A45 няма защо да се страхува от по-елегантния си брат CLA - техниката им е еднаква. Следват снимки на хеча! A45 няма защо да се страхува от по-елегантния си брат CLA - техниката им е еднаква. Следват снимки на хеча!

04 Jul 2019

Отскоро територията на хотхечовете се простира и над границата от 400 к.с. Благодарение на Mercedes-AMG и техния нов най-мощен 2-литров 4-цилиндров двигател в света. Може да го получите в опаковката на компактния A45 или като по-елегантния и приклекнал CLA 45.

Мощността при “нормалните” 45 е 387 к.с. при 6500 об/мин, в комбинация с 480 Нм в диапазона 4750-5000 об/мин. Версиите с означение S предлагат 421 к.с. при 6750 об/мин и 500 Нм между 5000 и 5250 об/мин. Буквата S осигурява спринт до 100 км/ч за 3,9 секунди и максимална скорост (електронно ограничена) от 280 км/ч. Хечбек, не забравяйте.

 

A45 и CLA45 разполагат и с дрифт режим, който използва умни съединители в задния диференциал, така че двойното предаване постоянно остава активно. Различните режими изключват един по един ангелите пазители, като версиите 45 S имат нива Pro и Master, за активирането на които е хубаво да сте съответно… про и мастър.

Самият двигател използва много умни технологии, за които донякъде вече ви разказахме. Турбината, например, е с нова конструкция. Тя е от ‘twin-scroll’ тип, като роторът е окачен на сачмени лагери, които имат по-ниско съпротивление при въртене. Говорим за въртене от 169 000 об/мин. Иначе казано, турбо дупката е намалена значително. Компресорът е снабден и с електронно контролирана изпускателна клапа. При базовата версия той нагнетява въздуха с 1,9 бара, а във версията S – с 2,1.

 

Има и други умни неща. Капакът над мотора е така проектиран, че въздушната струя да осигурява максимално охлаждане. Възможно е дори софтуерът да насочи студен въздух към определен сектор от мотора. XXI век е все пак.

Отвън вероятно вече сте видели, че спойлерите са по-големи, за да осигурят по-добро притискане. Гумите са по-широки със същата идея. Останалото е почти скромно, стига да не гледате огромните спирачки и олекотените спортни седалки.

Готино. И много бързо, не се съмняваме!