Taycan няма оборотомер (логично), но има екран пред спътника ви. Първи снимки на арматурното табло на най-новото Porsche

  • Галерия с три снимки Галерия с три снимки

23 Aug 2019

Време е за екрани. Много екрани. Пред вас е интериорът на Porsche Taycan - да, безкрайното подгряване продължава преди премиерата на колата на 4 септември 2019.

Безспорно гигантският извит стъклен детайл, който покрива екраните, е много специален и готин - простира се по цялата широчина на интериора. Но не е ли прекалено изкуствен?

Точно пред погледа на шофьора (за първи път при Porsche) се намира изцяло дигитално решение - без оборотомер и традиционните циферблати, но с кръгли дигитални такива. Централният циферблат показва скоростта и мощността, докато страничните ще бъдат конфигурирани да показват каквото ви хрумне - карти, бордовия компютър, музиката, имейлите на служебната ви поща… Специално покритие гарантира, че екраните ще се виждат добре дори при отблясъци в ден с ярко слънце. Уникалното е, че дори този екран има някои сензорни зони отляво и отдясно.

Вижте какво знаем за модификациите и цените на Taycan!

Преминаваме към екрана пред пътника в дясната седалка. Този екран няма да дава достъп до ключови за движението функции - няма да може да изключва стабилизиращата програма ESP - но ще позволява да се борави с навигацията, аудиото, климатика, седалките и разни такива неща. Системата отчита дали в седалката има човек или шофьорът е сам в колата и изключва този екран, ако няма кой да го използва.

Следващият екран е разположен по-ниско и е достъпен както за шофьора, така и за спътника му. Той контролира основно климатика, масажа на седалките и подобни второстепенни неща. Сензорите дават обратна връзка, за да имитират реални бутони. Тук има и зона за ръкописни команди. Ако колата е изключена, това е панелът, който показва степента на заряд. По време на движение може да се изключва, за да не разсейва водача.

Стигаме до четвъртия сензорен екран - централният горе на таблото. Той е 10,9-инчов и е по-обикновен от останалите. В смисъл, че показва стандартни неща, каквито има във всяка кола със сензорен екран - менюта, възможности за свързване, телефонни детайли, настройки, интернет връзката, цената на репичките в Каспичан...

Предпочитате голямо и мощно електрическо комби!? Taycan Cross Turismo няма да закъснее много!

Има и хедъп дисплей, както и сензорни екрани за пътниците на задните седалки. Всичко това се обновява автоматично, докато колата ви си почива в гаража, по добре познатата схема за update на компютъра ви.

Porsche нарича интериора на Taycan минималистичен и изчистен. Ние го наричаме супер претрупан и съмнително ефективен. Вместо елементарни действия да се извършват механично, те са поверени на електромотори и сензори. Например, за да промените ъгъла на вентилаторите, не може просто да се пресегнете и да завъртите нещото. Не, трябва да влезете в меню, както е при Tesla и при актуалната Panamera, да изберете съответния вентилационен отвор и с движение на пръстите по сензорния екран да го насочите в желаната посока… Тогава куп електромотори, натоварени специално с тази функция, насочват клапите… Защо трябва да бъде толкова сложно!?

 

Първородната Godzilla!