Вижте как Bugatti Chiron Sport вдига 420 км/ч. Кара го гл. редактор на TopGear


01 Sep 2019

В случай, че не сте чували за Чрли Търнър, той е главен редактор на британското списание TopGear, при това от доооста време. Всъщност, от 2010-та година, като Чарли е част от екипа още от 2003-та, а преди това е работил за списанията F1 и Car. Тоест, г-н Търнър поназнайва това-онова за автомобилите. Та иначе кой щеше да го пусне да кара кола, струваща 6 млн. лв., с над 400 км/ч.

Въпросната кола е Bugatti Chiron Sport, по-... спортната версия на ултра ексклузивното купе, до което успяхме да се докоснем и ние (кликнете тук за нашето видео), която Чарли настъпва до максималната и скорост. Последната всъщност е електронно ограничена, най-вече заради ресурса на гумите, но 420 км/ч са си доста прилични.

В сайта си TopGear казват „теоретична максимална скорост“, защото досега (дотогава) никой извън Bugatti не бил ги развивал. Тук сме склонни на опровержение, припомняйки едно видео, качено от 'Johnny Bohmer Proving Grounds', в края на 2018-та. В него „обикновен“ Chiron вдига именно 420 км/ч. Това се случва на о-в Мерит, Флорида, на права дълга 2,7 мили или близо 4,4 км.

Тестът на Чарли обаче – о, изненада! - е заснет доста по-професионално, на маястото на което е разработен автомобила и на което Джеймс Мей разви 407 км/ч с Veyron, през 2007-ма година. Епичен епизод, епичен момент, епично видео, с епична музика! А именно, на монументалното съоръжение Ера-Лесин, където, между другото, и McLaren F1 поставя рекорда за най-бърз сериен автомобил, през 1998-ма (386,7 км/ч). Тестовата писта на Volkswagen, чиято права е дълга 8,7 километра.

Но, стига факти. Гледайте видеото, разгледайте кратката галерия, след което може да разцъкате по снимките в текста и оранжевите букви, които ще ви отведат до интересни материали, свързани с темата.

 

 

 

 

Сбогом V10!