Това e Bugatti Chiron Super Sport 300+, серийната версия на рекордьора. Вашe е за 9 млн. лв.
TopGear, които са нещо, като ексклузивен медиен партньор на Bugatti, са първите публикували снимки и информация за Bugatti Chiron Super Sport 300, Те цитират цена от 4,2 млн. паунда, което прави 4,67 млн. евро или 9 млн. лв. Всъщност, малко над 9,1 млн. лв., но една стотачка надали би върнала потенциален клиент.
Един от 30-те клиента, защото Bugatti ще произведе само 30 екземпляра от Chiron Super Sport 300+, серийната версия на „почти готовия за конвейера“ прототип, с който Анди Уолъс разви 490 км/ч и с който марката вся смут в автомобилните среди. Нов рекорд, преминаване на границата от 300 мили в час, който обаче не е официален, поради спецификата на сертифициране/изискванията на „Гинес“. Но, постижение, което все пак е факт.
Какви са разликите между колата на Уолъс и тази, която може (ако имате 9M и сте бързи) да си купите? Ами, серийният Chiron Super Sport 300+ e на практика същият, с много малки изключения. Като например, че в „шоурумния“ си вариант, мега Chiron-ът няма предпазна клетка в кокпита, а на мястото на компютрите, завинтени за пода, отдясно до 58-годишния смел и умел британец, е монтирана луксозно тапицирана кожена седалка. Като шофьорската, която при Анди бе състезателно „корито“. Окачването също е върнато в по-висока позиция, за да може колата „да се кара по нормални пътища“.
Двигателят? Същата подсилена версия на могъщия 8-литров 4-ворно турбиниран W16, кръстен от Bugatti 'Thor' – едва със 100 к.с. по-мощен от серийната машина за Chiron и Chiron Sport, тоест, 1600 к.с., достатъчни за да залепите 490 км/ч, при определени условия обаче.
Да, Bugatti са споделили пред TG, че при желание, всеки клиент на Chiron Super Sport 300+, ще получи достъп до пистата Ера-Лесин, където сам да изръчка возилото си до доста сериозни скорости. Поръчващите „300+“ ще могат също да специфицират колата с предпазна клетка, както и деактивиране на ограничителя на скоростта, който ще е задължителна част от серийното оборудване. На колко км/ч точно ще бъде „спънат“ Super Sport, все още няма информация. Това вероятно ще се реши, след дебат с Michelin и застрахователите – все пак, при 490 км/ч, всяка гума се върти със скорост от 68 оборота в секунда...
В какъв цвят ще може да се вземе колата? Прототипът взривил интернет, както и заводския автомобил, който виждате в галерията, са решени черно (карбон с прозрачен лак)/ оранжевата схема, наричана от Bugattti 'World Record Edition (WRE)'. Нея видяхме при Veyron Super Sport през 2011-та, като тогава тя бе единственият вариант за мега Veyron-a. Осем години по-късно обаче, Bugatti явно са станали по-щедри (абсурдно изказване, предвид че искат 9,1М за тази кола и... 26М за La Voiture Noire), защото са споделили, че клиентът ще може да поръча разцветка по желание. Наистина, Bugatti са доста широко скроени...
Разгледайте галерията, след което може да кликнете на всички оранжеви линкове в текста, както и на снимките, които ще ви отведат до супер интересни подробности, свързани с този мега автомобил.