Новият Land Rover Defender идва с монокок конструкця и под, вдъхновен от… Формула 1


10 Sep 2019

Новият LR Defender определено е един от най-чаканите автомобили през тази - а и не само тази - година. Много важен модел за британците, който не трябва да оплескват, тъй като колата е пряко свързана със самото начало на Land Rover. И, освен дизайна, най-важните въпроси около новия Deffender, са дали колата ще запази отделното шаси и дали ще продължи да бъде еталон за офроуд машина? Отговаряме поотделно и на двата.

Не, новият Defender вече ползва алуминиева монокок конструкция, което обаче е за добро. Архитектурата се казва D7x (x-ът идва от ‘extreme’), съставена е на 95% от нови компоненти е разработена да бъде брутално устойчива и способна извън пътя. От LR казват, че прототипите са били подложени на над 62 хил. теста и са минали над 1,2 млн. км, при плюс 50 градуса и до минус 40.

Що се отнася до отговорът на втория въпрос, да, по всичко личи, че новият Defender е брутално способен извън пътя. Колата дебютира в две версии на колесната база, 90 и 110, като идвата варианта могат да се похвалят със 291 мм клиренс, обещаващ доста добра проходимост. Задвижването е двойно (пфиу!, оставаше да не е), командва се от електрониката и механиката на системата Terrain Response 2, като 110-ката може да се похвали с ъгъл на атака от 38 градуса, ъгъл за преодоляване на рампа от 28 градуса и ъгъл на отход - 40 градуса. Максималната дълбочина на газене във вода е 900 мм (като на големия Range Rover), a системата ClearSight Ground View, с която „виждате през предния капак”, също ще ви помогне да отидете там, където много други не биха се осмелили. Или поне на теория.

Пространството? По-дългата версия 110 предлага 5+2 места, с 1070-литров обем за багаж зад втория ред. При неговото сгъване се отварят 2380 литра, докато 90-ката „побира 6 човека, при дължина, като на семеен хеч”, казват британците.

Задвижването. Дебют с бензин и дизел, като по-късно ще се появи и плъгин хибрид. P300 с 4 цилиндъра и P400 с V6 съставляват бензиновата гама, докато дизелите са представени от D200 и D240, с които LR обещават среден разход от 7,6 л/100 км. Ниската консумация се дължи и на „иновативни инженерни решения”, казват LR, в това число и „вдъхновеният от Формула 1 равен под на автомобила”, оптимизиращ аеродинамиката.

Какво ще кажете за новия Defender? Да или не за дизайна?

Сбогом V10!