IAA: Mercedes открадна шоуто с впечатляващия Vision EQS


10 Sep 2019

Автосалонът във Франкфурт стартира силно и домакините от BMW и Mercedes-Benz почти едновременно представиха най-новите си коли. Но докато баварците шокираха със своя спортен Concept 4, то швабите залагат на комфорт, елегантност и стил с пълната противоположност на понятието спорт - ултра луксозния Vision EQS.

Гигантската лимузина (не знаем точни мерки, но за мащаб използвайте 24-инчовите колела) предлага всичко най-добро, най-модерно и най-високотехнологично, което гигант като Daimler може да предложи.

Това включва автономност от ниво 3, изцяло електрическо задвижване и много модерни джаджи от бъдещето в интериора. Но да започнем от външността. Двуцветната каросерия е впечатляваща и вероятно ще бъде опция при следващата S-класа. Замяната на огледалата с камери е нещо, с което трябва да започнете да свиквате. А фаровете, способни да прожектират холограмни изображения, вероятно ще са следващото голямо нещо в света на осветителните технологии. В случая в предната решетка са скрити 188 диода (с формата на звездата от емблемата на компанията), способни не просто да изписват надписи пред колата, а да създават съвсем реалистично холограмно изображение. Същото се случва и в задната част, с тази разлика, че там броят на диодите е 229. 

Задвижването е поверено на електромотори с обща мощност “над 475 к.с.” и въртящ момент от 760 Нм. Ускорението до 100 км/ч ще отнема 4,5 секунди - не е точно Taycan, но и едва ли някой прави ластици с S-класа - тя просто е създадена с друга цел - да масажира гърба ви, докато пътувате автономно по магистралата или нещо подобно, схващате разликата. В случай че наистина бързате, максималната скорост ще бъде над 200 км/ч, а не като при EQC, който разочарова германските любители на аутобаните със своите 178 км/ч.

Батерията е 100-киловатчасова и благодарение на изключителните аеродинамични мерки и системи за пестене на енергия Vision EQS изминава 700 км с едно зареждане. Серийният модел ще се възползва от бързо зареждане с до 350 кВт, което означава напълване на батерията до 80% за под 20 минути. Това вече бие Taycan.

Огромният екран в интериора излиза от внушителен централен тунел. Налице са също четири по-малки екрана, от които всеки пътник ще може самостоятелно да управлява климатика за своята зона, инфоразвлекателната система, аудиото и масажните функции.

Ако Vision EQS ви изглежда прекалено футуристичен, то не се съмнявайте, че 80% от него ще видим наготово в серийния EQS, а много от системите ще дебютират в следващата S-класа. 

 

Сбогом V10!