Електромобилите най-накрая имат своя Mercedes. Запознайте се с EQ C, готов да натупа Tesla


05 Sep 2018

До днес опитите на Mercedes в областта на електрическите автомобили се състояха в изключително редкия SLS AMG и нишовата B-класа. Вече не. Това е Mercedes EQ C, дебютната звезда на новата изцяло електрическа подмарка EQ. Изглежда близка до концептуалния модел, не мислите ли?

Под издължената каросерия (нещо като швабски Range Rover Velar) ще откриете познатата от много електромобили конструкция. Литиево-йонна батерия с 80 кВтч (тежи 650 кг, което е горе-долу четвърт от тежащия 2,4 тона гигант) е разположена под пода, така че центърът на тежестта е запазен ниско долу, а и безопасността е подобрена. Предният електромотор е насочен към повече ефективност, докато задният - към повече динамика. Двата елдвигателя означават, че EQ C е с двойно предаване, подобно на Tesla Model X и Jaguar I-Pace.

Максималната комбинирана мощност е 400 к.с., което е отбелязано и върху задния капак - нещо ново при Mercedes. Въртящият момент очаквано е астрономически - 765 Нм. Повече, отколкото при осмакът на C63 (освен ако не е пипнат от G-Power) и резултат, достатъчен да изстреля колоса до 100 км/ч за 5,1 секунди - сравнимо с всеки уважаващ себе си хотхеч. Затова пък максималната скорост достига доста скромните 178 км/ч. И докато тя не е важна, то пробегът с едно зареждане определено е съществен.

Затова освен обичайните режими Comfort, Eco и Sport е добавен още един Max Range. При него колата може да мине до 450 км според вече изхвърления в кошчето стар цикъл NEDC и по-реални около 400 км според новия цикъл на измерване WLTP. Зареждането е поверено на 7,4-киловатово онборд зарядно с водно охлаждане. Това не е кой знае колко, но компанията предлага Mercedes Wallbox, която да монтирате в гаража си и да зарежда колата три пъти по-бързо спрямо обикновен контакт. Бързите зарядни станции ще могат да заредят от 10 до 80% (електромобилите рядко остават с по-малко заряд и също така рядко биват зареждани “догоре”) за около 40 минути. Така че си предвидете време за обяд някъде по пътя, където има бърза зарядна станция.

 

Външността на EQ C някак е пропуснала модната еко тема, така че новият Merc вероятно ще се хареса на традиционалистите. Да, вярно, че фаровете отпред и отзад са доста джиджени, има и сини акценти, но като цяло изглежда доста класически на фона на цялата плеяда от чайници, които се появиха през последните години.

Същото важи за интериора. Да, екраните са огромни, но не се различават съществено от тези в E или S. Нежните медни акценти ще бъдат хит. Сещате се - мед, проводници, електричество, това е темата тук.

Двата слели се дисплея изглеждат по-луксозни от гигантският екран на Tesla, но дали не е прекалено консервативно за кола, която отваря пътя на цяла нова марка? Техниката е преработена за новата си електрическа роля. Навигацията не просто избира най-близкото зарядно по пътя ви, но съобразява мощността му, за да загубите най-малко време в чакане. Климатикът пък е готов да свърши работата си преди да се качите в колата, за да пести от енергията в батерията.

Никоя от тези идеи не е супер нова, но често простичките неща правят голямата разлика в реалността. И биха могли да спечелят войната с Tesla Model X, Jaguar I-Pace и Audi e-Tron.

Изброяването на всички полу-автономни системи за сигурност би могло да счупи интернет, така че нека просто кажем, че EQ C ще разполага с всичко, което може да намерите в S-класата по отношение на сигурността на пътниците.

Производството ще започне едва догодина (Audi вече произвежда своя e-tron quattro, но още не го е показал официално), а цената вероятно ще бъде съобщена по време на автосалона в Париж след месец.

 

 

Сбогом V10!