Mirai II хвърля ръкавица на електричките - минава 630 км с едно зареждане с водород и отделя единствено чиста вода
Преди десет години развитието на електромобилите изглеждаше разделено в две равномерни посоки - такива, захранвани от батерии и такива, които произвеждат електричеството си от водород. Както добре знаете, втората група почти напълно изчезна и днес има не повече от 3-4 големи компании, които продължават разработките си в тази посока - Hyundai, BMW и Toyota.
Като за последните може да се каже, че са най-сериозни в разработките си за водородни автомобили и проявяват най-малък интерес към електромобили, захранвани от батерии.
В България вече има пътен знак за водородна станция. Но няма нито една станция...
Така стигаме до героя на този материал - Toyota Mirai Concept 2021. Числото показва годината, в която от “концептуален” този модел ще се превърне в сериен. Тогава ще се казва Mirai II. Време беше, като имате предвид че първото издание на модела беше представено през 2015.
Промените са значителни - като започнем от по-лъскавият дизайн ала-Lexus и стигнем до новата архитектура със задно предаване. Идеята е колата да има по-спортно излъчване и да бъде по-привлекателна за публиката. Защото, нека си го признаем, досега никой не беше влюбен в Mirai.
По интериора лесно може да се ориентирате, че става въпрос за близка да производството версия. Налице са два екрана - един 8-инчов зад волана и по-голям 12,3-инчов сензорен, с който да управлявате повечето функции.
Най-същественото обаче е скрито от очите. Mirai II ще минава около 630 км с едно зареждане, благодарение на изцяло новата си платформа, система с горивна клетка и резервоар. Не бива да пропускаме факта, че зареждането с водород отнема горе-долу същото време, необходимо да заредите с бензин или дизел, което е сериозен коз в сравнение с нормалните електрически коли.
Повече информация и конкретни числа ще имаме при официалното представяне в края на октомври по време на автосалона в Токио.
Като стана въпрос за алтернативи на електричките, какво ще кажете за добрия стар V8? Вижте какво още може да ни предложи той в долното видео: